alast logo

بهترین سکه برای سرمایه گذاری

بهترین سکه برای سرمایه گذاری

فهرست موضوعات این مقاله:

با موضوع بهترین سکه برای سرمایه گذاری در خدمت شما هستیم.

در بازار پر التهاب امروز، بسیاری از افراد، به هدف حفظ ارزش سرمایه و دارایی خود، اقدام به تبدیل دارایی های خود، به سکه و طلا، سهام، ملک و املاک، ارز دیجیتال و … می کنند.

این عمل، سبب می گردد که قدرت خرید و ارزش سرمایه وی، در طول زمان، با در نظر گرفتن کاهش ارزش پول، حفظ گردد. در این میان، بسیاری از سرمایه گذاران، سرمایه گذاری بر روی سکه را به دیگر روش های سرمایه گذاری، در اولویت قرار می دهند.

در واقع اکثر این افراد به دنبال سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا هستند.

در همین راستا، مشاوران مجرب شرکت سرمایه گذاری الست گروپ، در این مقاله، به بررسی موضوع بهترین سکه برای سرمایه گذاری پرداخته اند تا علاقمندان به خرید سکه، با افزایش میزان آگاهی خود، خرید عاقلانه ای را انجام دهند تا سود بیشتری را بتوانند کسب نمایند.

اینفوگرافیک بهترین سکه برای سرمایه گذاری

اینفوگرافیک بهترین سکه برای سرمایه گذاری
اینفوگرافیک بهترین سکه برای سرمایه گذاری

لازم به ذکر است که، متخصصان و مشاوران با تجربه شرکت سرمایه گذاری الست گروپ، آماده ارائه هرگونه مشاوره، در امور سرمایه گذاری، به سرمایه گذاران محترم، می باشند.

پیشنهاد می کنیم از پست با صد میلیارد چیکار میشه کرد دیدن کنید.

موضوعاتی که در مقاله ” بهترین سکه برای سرمایه گذاری ” به آن پرداخته شده است، در زیر آمده اند:

بهترین سکه برای سرمایه گذاری

بهترین سکه برای سرمایه گذاری
بهترین سکه برای سرمایه گذاری

هر نوع از سرمایه گذاری، همراه با ریسک می باشد که در صورت داشتن آگاهی بیشتر، می توان درصد ریسک را تا حد قابل توجهی، کاهش داد.

کسب دانش و مهارت لازم برای توانایی در خرید و فروش سکه مناسب، در زمان و مکان مناسب، می تواند بیشترین میزان سود را برای سرمایه گذار، به همراه داشته باشد. در این راستا، کسب مشاوره از افرادی مجرب در امر سرمایه گذاری، می تواند بیشتر میزان سوددهی را از سرمایه گذاری، حاصل نماید.

مشاوران مجرب شرکت سرمایه گذاری الست گروپ، بر این باورند که با توجه به میزان نقد شوندگی بالای سکه و نیز حفظ ارزش سرمایه با گذشت زمان و هم چنین، افزایش و رشد بسیار زیاد ارزش آن در دوره زمانی بلند مدت، می تواند یک گزینه مناسب، برای سرمایه گذاری به شمار رود.

علاوه بر این، با نگاهی کوتاه، اما دقیق بر روند قیمت سکه در چندین سال اخیر، مشاهده می شود که سکه، بیشترین میزان نوسانات را تنها در مدتی کوتاه، به خود اختصاص داده است که روند صعودی قیمت آن، خود دلیل محکمی بر این ادعاست.

روند رشد صعودی قیمت سکه، از نرخ تورم موجود در بازار، بیشتر بوده است

هم چنین، روند رشد صعودی قیمت سکه، از نرخ تورم موجود در بازار، بیشتر بوده است که این امر، سبب شده است که سکه، گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری و فرار از تورم بالا و کاهش ارزش پول، گردد.

انواع مختلفی از سکه در بازار موجود می باشد که در ادامه مبحث ” بهترین سکه برای سرمایه گذاری ” بیشتر به این مورد پرداخته شده است.

سوددهی سکه در انواع متفاوت آن، با یکدیگر فرق دارد. از همین رو، پیش از انتخاب یک سکه به هدف سرمایه گذاری، می بایست به نکاتی که در زیر آمده است، توجه کرد:

  • میزان تقاضای سکه

بر اساس بررسی های انجام شده، پر تقاضاترین نوع سکه در بازار، جدیدترین سکه امامی می باشد. هم چنین، ربع سکه، به دلیل قیمت پایین تر آن، یکی از پرتقاضاترین انواع سکه، به شمار می رود.

  • نوسانات قیمت سکه طلا

در تمامی سال های اخیر، نوسانات تمام سکه بهار آزادی، بیش از انواع دیگر سکه بوده است.

  • سال ضرب سکه طلا

یکی از عوامل جالب، اما تاثیرگذار بر قیمت سکه، سال ضرب آن می باشد. در حقیقت، به دلیل آن که، بیشتر افراد، تمایل به خرید سکه با سال ضرب جدیدتر را دارند، قیمت آن، نسبت به سایر انواع سکه، با سال ضرب قدیمی تر، بالاتر می باشد.

  • حباب سکه طلا

به دلیل قیمت پایین تر و تقاضا برای خرید بیشتر ربع سکه و نیم سکه، قیمت این دو نوع از سکه بهار آزادی، در حباب سکه قرار گرفته اند و نوسانات بسیاری را داشته اند.

از همین رو، مشاوران شرکت سرمایه گذاری الست گروپ، به علاقمندان به سرمایه گذاری بر این نوع از سکه بهار آزادی، توصیه می کنند تا با احتیاط بیشتری، اقدام به اتخاذ این تصمیم بنمایند.

  • سکه طلا با سوددهی بالاتر

برای انتخاب بهترین نوع سکه، می بایست تغییرات قیمت سکه های مختلف را در طول زمان، مورد بررسی دقیق قرار داد. میزان سوددهی بالاتر، به اهداف بلند مدت و کوتاه مدت سرمایه گذار، وابسته است:

  • سرمایه گذاری کوتاه مدت

از دیدگاه کارشناسان شرکت سرمایه گذاری الست گروپ، بهترین نوع سرمایه گذاری بر روی سکه طلا، به هدف سرمایه گذاری کوتاه مدت و سوددهی بیشتر در یک مدت زمان کوتاه، خرید انواع سکه گرمی و ربع سکه می باشد

  • سرمایه گذاری بلند مدت

چنان چه سرمایه گذار، تمایل به اخذ سود بالاتر در مدت زمانی طولانی را داشته باشد، بهترین گزینه ممکن، خرید سکه تمام بهار آزادی می باشد.

لازم به ذکر است که، بهترین روش سرمایه گذاری بر روی سکه، روش بلند مدت آن می باشد که سوددهی بسیاری را برای سرمایه گذار، در مدت زمانی طولانی، به همراه خواهد داشت.

  • سکه پهلوی نخرید!

یکی از انواع سکه طلا که در بازار یافت می شود، سکه پهلوی می باشد. این نوع از سکه، به عنوان سکه های کلکسیونی به شمار می روند و خرید و فروش آن ها، به سختی انجام می گیرد و تنها افرادی که مجموعه دار می باشند تمایل به خرید این نوع از سکه ها از خود نشان می دهند.

لذا، چنان چه تمایل به سرمایه گذاری بر روی سکه را دارید، توصیه اکید می شود که به هیچ عنوان سکه پهلوی را برای سرمایه گذاری، انتخاب ننمایید.

بهترین نوع سکه برای سرمایه گذاری

سکه طلا در بازار ایران، به دو نوع طرح جدید یا امامی و طرح قدیم، وجود دارد. به صورت کلی، این دو نوع سکه، دارای وزن یکسانی می باشند و از نظر میزان عیار نیز، با یکدیگر برابرند. اما، در بازار، این دو نوع سکه، تفاوت قیمت بالایی دارند.

این امر سبب شده است که بسیاری از خریداران سکه، که به هدف سرمایه گذاری این خرید را انجام می دهند، تمایل بیشتری به خرید سکه طرح امامی، از خود نشان دهند.

بازار خرید بالای سکه طرح جدید، سبب شده است که سرمایه گذاری بر روی این نوع از سکه، بهترین نوع سرمایه گذاری بر روی سکه طلا، به شمار رود.

اگر فرد، به هدف جمع آوری کلکسیون اقدام به خرید سکه می نماید، سکه طرح قدیم، می تواند یک گزینه مناسب باشد. اما، برای سرمایه گذاری و به هدف سوددهی بالاتر در طولانی مدت، بهترین گزینه، خرید سکه تمام سکه بهار آزادی، طرح جدید یا امامی، می باشد.

مقاله جذاب با پنجاه میلیارد چیکار میشه کرد را حتما بخوانید!

بررسی انواع مختلف سکه در ایران

در ایران، انواع متفاوتی از سکه طلا وجود دارند که سرمایه گذاری بر هر یک، می تواند مزایای خاص و ویژه خود را، داشته باشد. امروزه یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین انواع سکه طلا در کشور، سکه بهار آزادی می باشد.

لازم به ذکر است که سکه های طلای قدیمی نیز، در بازار امروز، مورد داد و ستد قرار می گیرند. سکه بهار آزادی، خود در انواع مختلفی در بازار موجود می باشد. این نوع از سکه طلا، از سال 1358، به صورت رسمی، جایگزین سکه های طلای قدیمی، گردیده است.

لازم به ذکر است که سکه بهار آزادی، از نظر وزن و عیار و اندازه آن، دقیقاً مشابه سکه های طرح قدیمی می باشد. عموماً سکه بهار آزادی، از نظر قطع و نیز از نظر طراحی، به دسته های مختلفی تقسیم می گردد.

بررسی انواع سکه بهار آزادی از نظر قطع

سکه بهار آزادی، از نظر قطع، به چندین دسته مختلف تقسیم می گردد:

  • سکه تمام بهار آزادی

عیار 22
وزن بر حسب گرم 8.133
قطر بر حسب میلی متر 22

 

  • نیم سکه بهار آزادی

عیار 22
وزن بر حسب گرم 4.0665
قطر بر حسب میلی متر 19

 

  • ربع سکه بهار آزادی

عیار 22
وزن بر حسب گرم 2.03225
قطر بر حسب میلی متر 14

 

  • سکه یک گرمی

عیار 22
وزن بر حسب گرم 1.01
قطر بر حسب میلی متر 13.3

 

همان طور که مشاهده می شود، عیار تمامی دسته های سکه بهار آزادی، همگی 22 از 24 و یا به عبارت دیگر 900 از 1000 می باشد. این اعداد به این معنا هستند که، برای ساخت هر یک از این سکه ها، در هر یک کیلوگرم طلا، 900 گرم طلا، به کار رفته است.

انواع مختلف سکه های بهار آزادی از نظر قطع، هیچ تفاوتی از نظر عیار نداشته و تنها تفاوت آن ها در اندازه و وزن این سکه ها، می باشد.

در صورت داشتن هر گونه سؤال و یا کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با انواع سکه، می توانید با شرکت سرمایه گذاری الست گروپ، تماس حاصل نموده و از مشاوران و متخصصان این شرکت، برای انتخاب بهترین سکه برای سرمایه گذاری، مشورت بگیرید.

بررسی انواع سکه بهار آزادی از نظر طراحی

بررسی انواع سکه بهار آزادی از نظر طراحی
بررسی انواع سکه بهار آزادی از نظر طراحی

به صورت کلی، انواع سکه بهار آزادی، از نظر طراحی روی آن، به دو دسته:

  • سکه طرح قدیم
  • سکه طرح جدید یا سکه طرح امامی

تقسیم می شوند. پس از پیروی انقلاب اسلامی در ایران، سکه بهار آزادی به دو شکل متفاوت، ضرب شده و در بازار پخش گردیده است:

  • سکه بهار آزادی، طرح قدیم، در بین سال های 1358 الی 1386 ضرب گردیده است. در یک سمت از سکه بهار آزادی طرح قدیم، نام حضرت علی، سه بار تکرار شده است و در روی دیگر این طرح از سکه بهار آزادی، بارگاه مطهر امام رضا (ع) نقش گرفته است. هم چنین، در این روی سکه، می توان عبارت نخستین بهار آزادی را نیز، مشاهده کرد.
  • سکه بهار آزادی، طرح جدید که در بازار به آن طرح امامی نیز گفته می شود، از سال 1386 شروع به ضرب و توزیع شده است.

بر روی یک طرف این سکه، تصویری از بنیان گذار جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره) قرار دارد و در سوی دیگر، بارگاه امام رضا (ع) نقش گرفته است.

تفاوت سکه بهار آزادی طرح جدید و طرح قدیم

تفاوت سکه بهار آزادی طرح جدید و طرح قدیم
تفاوت سکه بهار آزادی طرح جدید و طرح قدیم

اختلاف سکه بهار آزادی، از نوع قدیم و جدید آن، تنها در طرح روی سکه و نیز قیمت آن می باشد. لازم به ذکر است که قیمت سکه طرح جدید یا طرح امامی، بالاتر از سکه طرح قدیم است.

در گذشته ای نه چندان دور، داد و ستد انواع سکه، چه طرح قدیم و چه جدید، در بازار انجام می شد. این در حالی است که، امروزه، معاملات کمتری بر روی سکه های طرح قدیم انجام می گیرد که دلیل اصلی آن، اختلاف قیمت بین این دو سکه و کاهش تقاضا برای خرید سکه بهار آزادی طرح قدیم می باشد.

از همین رو، قیمت انواع مختلف سکه، از جمله، نیم سکه، تمام سکه و ربع سکه، همگی بر اساس قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید یا امامی، ارائه می شوند.

چنان چه تمایل به سرمایه گذاری در حوزه سکه را دارید، باید در نظر داشته باشید که خریداران سکه طرح قدیم، بسیار کمتر از سکه طرح جدید می باشد.

از همین رو، مشاوران شرکت سرمایه گذاری الست گروپ، به تمامی علاقمندان به سرمایه گذاری بر روی سکه بهار آزادی، توصیه می کنند که سکه بهار آزادی طرح جدید یا امامی را برای سرمایه گذاری انتخاب نمایند.

سکه پارسیان

سکه پارسیان
سکه پارسیان

یکی از انواع سکه های طلا که امروزه خرید و فروش آن، برای هدیه دادن، بسیار محبوب شده است، سکه پارسیان می باشد. سکه پارسیان، از نظر عیار و وزن، با سکه بهار آزادی، متفاوت است.

نکته جالب در مورد سکه پارسیان این است که، این نوع از سکه ها، هیچ کدام دارای وزن ثابتی نمی باشند و وزن هر یک با دیگری، متفاوت است. چنان چه سکه پارسیان به صورت پرسی باشد، در توضیحات مربوط به آن، وزن سکه درج می گردد.

عیار سکه پارسیان، کمتر از سکه بهار آزادی می باشد. عیار این سکه 750 یا 18 می باشد. اما همان طور که به آن اشاره شد، عیار سکه بهار آزادی 900 یا 22 است.

در زمینه خرید سکه پارسیان، باید در نظر داشت که می بایست مبلغی را بابت اجرت ساخت و بسته بندی سکه، پرداخت نمود. هم چنین، سود دریافتی طلا فروش معادل 7 درصد و مالیات بر ارزش افزوده 9 درصد می باشد که بر قیمت سکه، افزوده می شود.

آیا سکه پارسیان برای سرمایه گذاری مناسب است؟

آیا سکه پارسیان برای سرمایه گذاری مناسب است؟
آیا سکه پارسیان برای سرمایه گذاری مناسب است؟

نکته بسیار مهمی که می بایست در مورد سکه پارسیان به آن اشاره شود، این است که این نوع از سکه را نمی توان یک سکه به حساب آورد. سکه پارسیان، بیشتر در رده خرید و فروش طلا قرار می گیرد.

شباهت سکه پارسیان به سکه، باعث شده است که در گروه سکه ها، قرار بگیرد. سکه پارسیان در وزن های متفاوتی در بازار خرید و فروش می شود و وزن ثابتی را نمی توان برای آن در نظر گرفت.

انعطاف پذیری وزن سکه پارسیان، این امکان را برای تمامی افراد با هر میزان قدرت خرید، فراهم آورده است تا بتوانند اقدام به خرید آن نمایند.

نکته حائز اهمیت در زمینه خرید سکه پارسیان

نکته حائز اهمیت در زمینه خرید سکه پارسیان این است که در نهایت، با تغییر در قیمت طلا، ارزش آن نیز به نسبت وزن آن، افزایش خواهد یافت.

از همین رو، در طول زمان و با بالا رفتن قیمت طلا، می توان به سود دهی رسید. در این رابطه، لازم است که پیش از اقدام به خرید هر نوع از سکه، ابتدا با افراد خبره در امر سرمایه گذاری مشورت نمایید.

با اخذ مشاوره با متخصصان و مشاوران مجرب شرکت سرمایه گذاری الست گروپ، می توانید بهترین نوع سرمایه گذاری بر روی سکه را، با توجه به شرایط مالی خود، انتخاب نمایید و به بیشترین میزان سوددهی، دست یابید. لذا، توصیه می شود، در این رابطه، با شرکت سرمایه گذاری الست گروپ، تماس حاصل نمایید.

سکه یک گرمی

سکه یک گرمی
سکه یک گرمی

سکه یک گرمی، نوعی از سکه طلا می باشد که در سال 1390، در پی کاهش قدرت خرید مردم و بالا رفتن شدید قیمت طلا، وارد بازار شد. سکه یک گرمی، در مدتی کوتاه، محبوبیت بسیاری در میان مردم پیدا کرد.

همانند سکه بهار آزادی، عیار سکه یک گرمی نیز، 22 می باشد که بالاتر از سکه پارسیان می باشد.

این نوع از سکه، به نسبت سکه پارسیان، با عیار بالاتر و قیمت مناسب تری عرضه می گردد و در ساخت آن، استانداردهای مربوط به ضرب سکه، به صورت کامل، رعایت شده است. از همین رو، خرید سکه یک گرمی، به جای خرید سکه پارسیان، می تواند انتخابی هوشمندانه به شمار رود.

نکاتی مهم در ارتباط با خرید سکه طلا

نکاتی مهم در ارتباط با خرید سکه طلا
نکاتی مهم در ارتباط با خرید سکه طلا

مشاوران مجرب شرکت سرمایه گذاری الست گروپ، به تمامی سرمایه گذاران علاقمند در حوزه طلا، توصیه می نمایند که پیش از سرمایه گذاری در این زمینه، نکات زیر را، در نظر داشته باشند:

  • پیش از خرید سکه، به سال ضرب سکه می بایست توجه نمود.
  • تغییرات قیمت سکه تمام بهار آزادی، به نسبت سایر سکه های موجود در بازار، بیشتر می باشد.
  • ربع سکه، یکی از محبوب ترین انواع سکه در میان خریداران می باشد که دلیل آن قیمت پایین آن به نسبت سکه تمام بهار می باشد. ربع سکه، همیشه خریدار دارد و تقاضای خرید آن، بسیار بالاست.
  • حباب سکه گرمی، در مقایسه با ربع سکه و نیم سکه و دیگر انواع سکه موجود در بازار، بالاتر می باشد.
  • سکه بهار آزادی طرح جدید یا طرح امامی، در صورتی که جدیدترین سال ضرب را داشته باشد، بیش ترین میزان تقاضا را در بازار خواهد داشت.
  • تمامی سکه های بهار آزادی که پس از سال 1386 ضرب شده اند، سکه بهار آزادی طرح جدید یا امامی محسوب می شوند که قیمت بالاتری به نسبت سکه های طرح قدیم دارند.

توصیه های مشاوران شرکت سرمایه گذاری الست گروپ

توصیه های مشاوران شرکت سرمایه گذاری الست گروپ
توصیه های مشاوران شرکت سرمایه گذاری الست گروپ

سرمایه گذاری در سکه، می بایست با دقت و ظرافت تمام انجام گیرد. چنان چه تمامی جوانب امر در خرید سکه رعایت شود و با آگاهی کامل عمل سرمایه گذاری انجام گیرد، می تواند سود خوبی را نصیب سرمایه گذار کند.

در راستا، مسئله بسیار مهم و اساسی، آشنایی با ریسک های بازار سکه و طرق از بین بردن هر نوع ریسک سرمایه گذاری، می باشد.

می بایست آگاهی لازم و کافی را در زمینه قیمت گذاری سکه بر مبنای قیمت طلای جهانی، به دست آورد تا بتوان با تغییرات قیمت طلا، بهترین نوع و زمان سرمایه گذاری را، انتخاب نمود.

آشنایی با تمامی انواع سکه های موجود در بازار، یکی دیگر از راه های موفقیت در سرمایه گذاری در حوزه سکه می باشد. باید دقت کرد که با افزایش میزان تقاضای خرید و فروش هر نوع از سکه، قیمت آن نیز، متغیر خواهد بود.

لذا، با بررسی دقیق رفتارهای انواع مختلف سکه، می توان بهترین نوع سرمایه گذاری را انجام داد و بیشترین میزان سود را از آن، به دست آورد. از دیگر توصیه های متخصصان شرکت سرمایه گذاری الست گروپ، داشتن یک دید بلند مدت در خرید سکه می باشد.

داشتن یک دید طولانی مدت در سرمایه گذاری بر روی سکه، می تواند سوددهی بیشتری را در پی داشته باشد.

داشتن یک دید طولانی مدت در سرمایه گذاری بر روی سکه، می تواند سوددهی بیشتری را در پی داشته باشد. ریسک بزرگ بر روی بازار سکه در ابتدای امر، توصیه نمی شود.

بهتر است که سرمایه گذاری در این حوزه، به صورت پله ای و قدم به قدم انجام گیرد تا ریسک سرمایه گذاری، کاهش یابد.

به صورت کلی، انتخاب بهترین سکه برای سرمایه گذاری، می بایست به کمک افرادی که در این حوزه آگاهی و تجربه کافی را دارند انجام گیرد تا بدون ریسک سرمایه گذار و با بیشترین میزان سود دهی، باشد.

مشاوران و متخصصان شرکت مهاجرتی الست گروپ، با سال ها تجربه در امر سرمایه گذاری، همواره بهترین گزینه برای دریافت مشاوره سرمایه گذاری در حوزه سکه به شمار می روند. لذا، پیش از سرمایه گذاری، حتماً با شرکت سرمایه گذاری الست گروپ، مشورت نمایید.

سخن پایانی

سخن پایانی
سخن پایانی

با توجه به شرایط نا به سامان اقتصادی و با کاهش روز به روز ارزش ریال در ایران، بهترین گزینه برای جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه، انجام سرمایه گذاری های عاقلانه و آگاهانه می باشد.

یکی از انواع سرمایه گذاری که می تواند علاوه بر حفظ سرمایه اولیه، سود دهی به همراه داشته باشد، سرمایه گذاری بر روی سکه است.

در همین راستا، شرکت سرمایه گذاری الست گروپ، به هدف ارتقاء سطح آگاهی سرمایه گذاران علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه سکه، اقدام به ارائه مقاله ای با موضوع ” بهترین سکه برای سرمایه گذاری ” نموده است. امید است که اطلاعات آمده در این مقاله، برای علاقمندان به این موضوع، مفید واقع شده باشد.

در پایان توصیه می کنیم، قیمت دامداری در کانادا را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تهران، خیابان جردن، خیابان ناهید غربی، پلاک ۵۶، ساختمان اداری ناهید، طبقه همکف، واحد ۵۸
شرکت افق بین الملل یاسمین (الست گروپ)

الست گروپ با بیش از 100 همکار تجاری در بیش از 100 کشور دنیا همراه شما خواهد بود.

alast-invest