alast logo

بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ

بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ

فهرست موضوعات این مقاله:

در این مقاله، به معرفی و بررسی بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ می پردازیم. با ما همراه باشید.

در اقتصاد پرجنبش کشورمان، تصمیم گیری با هدف سرمایه گذاری موفق، امری آسان نخواهد بود. در طی این سال ها، ایران با اقتصاد پایداری همراه نبوده و این بی ثباتی، تصمیم گیری شخص را نسبت به متغیرهای کلان اقتصادی، پیچیده تر و نامشخص می کند. افزایش قیمت ها و تورم، از عمده ترین عوامل اقتصادی در سال های اخیر بوده است.

طبق بررسی های انجام شده؛ کسری بودجه، تحریم ها و حتی رشد نقدینگی، سبب گردیده که اقتصاد کشورمان پیوسته با تورم های بسیار شدیدی همراه شود و اکثر اشخاص، توان خرید بخش کلی از آن را نداشته باشند.

در حقیقت دارایی ریالی اشخاصی که ثروت دارند، در زمان تورم نسبت به آن گروه از افراد جامعه که ثروت چندانی ندارند، به مراتب افزایش می یابد.

طبیعتاً افزایش قیمت ها سطح زندگی عمومی این گروه از افراد را با مشکل روبرو می کند. امروزه هزینه های تولید افزایش یافته و به علت بالا رفتن قیمت ها، مصرف خانواده ها تقلیل یافته است.

لطفا صفحه اقامت آلمان از طریق خرید ملک را نیز مشاهده کنید.

اینفوگرافیک بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ

اینفوگرافیک بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ
اینفوگرافیک بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ

در این بین، اقتصادهای متعدد و کلیه بازارهای مالی در پی سرمایه گذاری ایمن، همراه با رشد اقتصادی هستند. به همین منظور، قصد داریم درباره بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ توضیحات لازم را در اختیار شما قرار دهیم.

در این راستا، می توانید با کارشناسان شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ در ارتباط باشید. شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ، از برترین ها در این حوزه کاری شناخته می شود. با ما همراه باشید.

پیشنهاد می کنیم از پست های با دو میلیارد کجا سرمایه گذاری کنیم، سرمایه گذاری با 1 میلیارد تومان و با صد میلیارد چیکار میشه کرد دیدن کنید.

رکود اقتصادی

رکود اقتصادی
رکود اقتصادی

پیش از توضیح در مورد بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ، لازم است توضیحاتی درباره رکود اقتصادی بیان کنیم. در اغلب موارد، دوره رکود اقتصادی از جمله دوران های طولانی است که معمولاً فعالیت های اقتصادی هر کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و در چنین شرایطی است که GDP یا همان تولید ناخالص داخلی، با روند نزولی همراه خواهد شد.

به طور کلی، GDP همچون سنجش برای معیار و مقدار خدمات و محصولات تولیدی در اقتصاد است که در زمان توقف بازار و افت آن، مشاهده خواهید کرد که به مقدار قابل توجهی، کسب و کارها تقلیل می یابد. علاوه بر این، درآمد حقیقی با تقلیل چشمگیر مواجه خواهد شد و به طور طبیعی معاملات هم ضعیف تر می شود.

کلیه موارد فوق ممکن است در بازارهای مالی متعدد نظیر سهام و یا حتی بازار سرمایه را هم با افت و یا نزول روبرو کند. از این رو، برای دوری ناگهانی از رکود اقتصادی و از همه مهمتر حفظ سرمایه اولیه خود، امکان بهره مندی از بازار سرمایه و یا سهام همچون یک سرمایه گذاری امن و قابل اطمینان وجود ندارد.

هر چند نمی توان از کل بازار سهام چشم پوشی کرد، اما بایستی به دنبال کمپانی هایی باشید که با خطر کمتری همراه هستند و همسو با جریان اقتصادی پیش می روند.

ر بازار سهام به منظور سرمایه گذاری امن بایستی کمپانی هایی را پیدا کنید که علاوه بر الگوی تجاری پایدار، دارای صورت مالی مناسبی هستند

به بیان دیگر، در بازار سهام به منظور سرمایه گذاری امن بایستی کمپانی هایی را پیدا کنید که علاوه بر الگوی تجاری پایدار، دارای صورت مالی مناسبی هستند.بنابراین پیش از انتخاب بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ، بهتر است به مهمترین موضوع یعنی رکود اقتصادی توجه بسیار داشته باشید.

گفتنی است که بازار سهام هم با مشکلات خاصی همراه است؛ لذا، چنانچه در این خصوص اطلاعات کافی ندارید، بهتر است با کارشناسان حقوقی ما در شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ در مورد بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ در ارتباط باشید تا بهترین شیوه سرمایه گذاری را به شما معرفی کنند.

دقت داشته باشید با انتخابی مدبرانه در خصوص سرمایه گذاری مطمئن، می توان پس انداز و سرمایه مالی خود را از ریسک افت ارزش آن نجات دهید و به گونه ای وضعیت رشد مجدد آن را برای آینده فراهم کنید.

تحریم و اثرات آن

تحریم و اثرات آن
تحریم و اثرات آن

در اصل تحریم یا منع کردن به معنای بی نصیب ماندن کشوری از سوی سایر کشورها است که می تواند بر اثر دلایل متعدد ایجاد شود.

به طور کلی تحریم اقتصادی، یکی از مخرب ترین مواردی است که مانع از معاملات اقتصادی کشوری با جهان بین الملل خواهد شد. اغلب کشورها درخواست خود را از طریق اقتصاد بین الملل رفع می کنند و پیرو محصولاتی که قدرت تولید آن را دارند، عرضه می دهند.

حال با این فرض که با بسته و یا محدود شدن این مسیر ارتباطی مهم مواجه شوید، مثلاً به موضوع مبادله دارو و یا کمک های انسان دوستانه دقت داشته باشید، همان طور که بیان کردیم، در بخش تحریم از مخرب ترین ها برای هر کشوری محسوب می شود.

تحریم ها پیامدهای غیر مستقیم و یا مستقیم متعددی را به دنبال دارد

در اصل تحریم ها پیامدهای غیر مستقیم و یا مستقیم متعددی را به دنبال دارد که لازم است در این خصوص به بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ توجه بسیار داشته باشید.

به این دلیل که هر نوع فعالیت اقتصادی که در این خصوص انجام می شود، تحت تاثیر موضوع فوق قرار می گیرد و احتمال این که پیوسته محدودتر شوند و به سمت از دست رفتن سرمایه پیش برود، بسیار است.

با متوقف شدن اقتصاد، ایجاد اشتغال جدید، رابطه با کمپانی های بین المللی، امنیت مالی خارجی و غیره محدود و حتی شاید دچار وقفه شود.

در هنگام تحریم ها، تعیین این که کدام سرمایه گذاری مبنی بر شرایط اقتصادی کشورمان مناسب تر است، امری بسیار پیچیده و دشوار به شمار می آید.

تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که بازارهای سرمایه گذاری متعددی نظیر ارز، مسکن، طلا، بورس و بانک، قبل از تحریم ها با نرخ سودی بالا برای سرمایه گذاری در داخل کشورمان و یا حتی در خارج از کشور انتخاب مناسبی بوده است؛ زیرا سود حاصل از سرمایه نسبت به تورم سال، بیشتر است.

اما شرایط تحریم ها سبب گردیده که سود بانکی تقلیل یابد و اغلب مردم به سمت سرمایه گذاری در خارج از کشور از طریق مسکن و یا بورس بروند.

نکات کاربردی در بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ

نکات کاربردی در بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ
نکات کاربردی در بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ

در کل سرمایه گذاری، روندی زمانبر است که شخص سرمایه گذار بایستی دید بلند مدتی به منظور دستیابی به بیشترین سوددهی داشته باشد. طبق نظر کارشناسان این امر، بهتر است سرمایه گذاری همچون یک قاعده طولانی مدت انجام شود.

محل، مکان و نوع سرمایه گذاری، مهمترین موضوع در زمان بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ است. زمانی که بتوانید توجیه مناسبی برای دلیل سرمایه گذاری به شکل طولانی مدت داشته باشید، در هنگام رکود، شانس موفقیت شما در این امر تا حد قابل توجهی افزایش می یابد.

در حقیقت تا زمانی که اطلاع کافی از ورود به بازار سرمایه گذاری نداشته باشید و در این رابطه شناخت کافی نسبت به مشخصه های آن به دست نیاورید، بدون شک موفقیتی را کسب نخواهید کرد. لازم به توضیح است که نابرابری و تغییرات نرخ ارز از اساسی ترین چالش های اقتصادی کشورمان به شمار می آید.

از سوی دیگر، با تحت تاثیر قرار گرفتن موقعیت تحریم های خارجی برای اقتصاد کشورمان، نرخ ارز با نوسانات قابل توجهی همراه بوده و این انحرافات، روند طبیعی مبادلات بین المللی را دچار مشکل خواهد کرد و در نتیجه اقتصاد کشور با نوسانات شدید نرخ ارز مواجه خواهد شد که پیامدهای منفی را به دنبال دارد.

دلیل رکود اقتصادی

دلیل رکود اقتصادی
دلیل رکود اقتصادی

با توقف اقتصادی که معمولاً بازار را با روند نزولی همراه می کند، اقتصاد کشور با رشد منفی و در نهایت رکود بازار سرمایه روبرو خواهد شد.

احتمال این که دوران رکود چند سالی ادامه داشته باشد، بسیار است. این امر اضافه بر از دست دادن سرمایه اولیه، منجر به تقلیل ارزش سرمایه شما خواهد شد.

البته ناگفته نماند که رکود اقتصادی را نمی توان از بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ حذف کرد. لذا، فرقی ندارد که اقتصاد مرتبط به کشور توسعه یافته و مترقی است و یا کشوری که با رکود اقتصادی همراه است.

در هر حال رکود اقتصادی در تمام موارد وجود دارد؛ ولی بایستی در پی تمهیدات اقتصادی دقیق به منظور خروج از آن باشید.

مورد مهم دیگر این است که پارامترهای متعددی همچون شوک های اقتصادی برآمده از بیماری و یا حتی جنگ و غیره در بازار سرمایه گذاری روی رکود اقتصادی تاثیر می گذارد. در ضمن بدهی های بالای دولت ممکن است تا حد قابل ملاحظه ای دوره رکود را در هر کشور جلو بیندازد.

تورم های خودسر و غیر قابل کنترل ممکن است در اقتصاد دوران رکود، تورمی را به دنبال داشته باشد

حتی تورم های خودسر و غیر قابل کنترل ممکن است در اقتصاد دوران رکود، تورمی را به دنبال داشته باشد. مبحث دیگر در رکود اقتصادی، به کارگیری از تکنولوژی جدید و در عین حال تغییرات در دانش فنی اختصاص دارد.

اگر تولیدکنندگان و سایر کشورها این امکان را نداشته باشند که با رشد تکنولوژی در صنعت، خود را همسو کنند، در کمترین زمان با ناهمگونی در دانش فنی روز دنیا مواجه خواهند شد که شاهد رکود در بازار می شوند.

لازم به ذکر است که اقتصاد همچون چرخه ای در حال حرکت است که ممکن است به علت دوران جنگ و یا هر مورد اقتصادی دیگر با روند صعودی و یا نزولی همراه باشد که نبایستی در این مسیر، امید خود را از دست دهید؛ زیرا شیوه های متعدد دیگری برای حفظ سرمایه وجود دارد که تنها بایستی در پی سرمایه گذاری امن و قابل اطمینان باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ در ارتباط باشید.

بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ

بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ
بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ

طبیعت و اصل اقتصاد، تغییرات بازار است که در اقتصادهای متعدد افزایش و یا کاهش می یابد. شما سرمایه گذار محترم بایستی هماهنگ با تغییرات اقتصاد در پی این باشید که کدام فرصت سرمایه گذاری، صدمه ای را به دارایی شما وارد نمی کند و با حفظ قدرت خرید، بهترین عملکرد و بازدهی را به دنبال دارد.

راندمان و در عین حال ریسک، از مهمترین عوامل در سرمایه گذاری به شمار می آیند

دقت داشته باشید که راندمان و در عین حال ریسک، از مهمترین عوامل در سرمایه گذاری به شمار می آیند. در واقع دو عاملی بسیار مهم و کاربردی که هر فرد بایستی در تصمیمات سرمایه گذاری مطمئن خود در نظر گیرد.

همان طور که در بخش های قبلی بیان کردیم، اشخاص در بازار سکه، طلا، مسکن و یا حتی پرخطر ارز و یا گروهی که به دانش بورس تسلط کافی دارند، با تحقیقات و بررسی های انجام شده، بهترین نوع سرمایه گذاری را انتخاب می کنند، ولی در این بین تمامی این افراد در پی بیشترین سوددهی، کمترین ریسک و افزایش نقدشوندگی هستند.

با توجه به وضع کنونی که بر اقتصاد کشورمان حکم فرماست و تحریم هایی که با آن روبرو هستیم، توضیح کامل در خصوص اقتصاد کشور امری آسان نخواهد بود.

از این رو در دوران جنگ، شناسایی بهترین روش سرمایه گذاری، اساسی ترین و در عین حال با اهمیت ترین مسئله میان فعالان و همچنین سرمایه گذاران در بازارهای سرمایه گذاری است.

کارشناسان شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ، از بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ را به شرح زیر می دانند:

سرمایه گذاری در بانک:

سرمایه گذاری در بانک:
سرمایه گذاری در بانک:

گروهی از افراد بر این باورند که گذاشتن پول در بانک، بهترین شیوه سرمایه گذاری حتی در زمان جنگ محسوب می شود. در اصل اغلب اشخاص بهره بانکی به دست آمده را همچون یک سرمایه گذاری کم خطر می دانند که بایستی به این مورد دقت بسیار داشته باشند که بهره فوق در آینده سود قابل توجهی را به دنبال ندارد.

باید متذکر شد که در این شرایط و همچنین بازار کنونی کشورمان، این روش سرمایه گذاری اقدام موثری نخواهد بود. زیرا شما با روند نزولی ارزش پول همراه خواهید شد.

بنابراین روش فوق به هیچ عنوان در طولانی مدت پیشنهاد نمی شود. سودهای بانکی با بیشتر شدن تحریم ها و ایجاد رکود تا حد بسیار تقلیل یافته اند و این امر سبب گردیده که هدف مردم برای سرمایه گذاری سودآور، بیشتر به سمت سایر بازارها سوق پیدا کند.

به این ترتیب در شرایط کنونی که با تورم بسیار بالایی همراه هستیم، این روش سرمایه گذاری انتخاب مناسبی نخواهد بود. به طور کلی سود ثابت از قبل مشخص شده که در برابر نوسانات ارزی و تورم بازتابی ندارد و نقدینگی قبل از سررسید که جریمه دارد و با این که در مقایسه با تورم آسیب پذیرتر می باشد، خطر دریافت نکردن سود و یا اصل پول در سرمایه گذاری در بانک کمتر است.

حال ممکن است این سوال مطرح شود که آیا این روش سرمایه گذاری، در زمان جنگ سودآور است؟

در کل شما از سرمایه گذاری که انجام می دهید، بایستی دو مزیت کلی یعنی حفظ ارزش پول در برابر تورم و افزایش سرمایه و از همه مهمتر کسب درآمد را کسب کنید. بنابراین موفق ترین و بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ، بایستی هر دو مزیت نامبرده را برای شخص سرمایه گذار در پی داشته باشد.

گفتیم که دارندگان حساب، سود قابل مشخصی را دریافت می کنند که تورم روی آن تاثیری ندارد و در نهایت احتمال این که سود دریافتی از سوی شخص سرمایه گذار از مقدار رشد تورم، به خصوص طی سال هایی که تورم بسیاری روی اقتصاد کشور حکم فرماست، کمتر باشد.

در ضمن؛ بانک ها، همچون یک منبع درآمد بخشی از سود دریافتی را بر می دارند که بهتر است به این مورد توجه داشته باشید که چنانچه فردی سرمایه گذاری درست و مستقیمی را انجام می دهد، در برابر این روش سرمایه گذاری، مبلغ بیشتری را به دست می آورد.

اطلاعات تکمیلی در این زمینه را از شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ کسب نمایید.

انواع سرمایه گذاری در بانک

انواع سرمایه گذاری در بانک
انواع سرمایه گذاری در بانک

این روش سرمایه گذاری به دو گروه زیر دسته بندی می شود که عبارتند از:

سرمایه گذاری از نظر زمان کارکرد:

معمولاً سرمایه گذاری هایی که در بانک انجام می شود، به 2 گروه کوتاه مدت (طرح های زودبازده) و یا بلند مدت (کسب سوددهی در یک بازه زمانی طولانی) دسته بندی می شوند.

به طور مثال در سرمایه گذاری های بلند مدت، سرمایه گذار با افتتاح حساب پنج ساله در بانک، سود قابل توجهی را دریافت می کند. این در حالی است که در سرمایه گذاری کوتاه مدت مانند خرید و فروش سهام، شخص در زمان کوتاه، سود مشخصی را دریافت خواهد کرد.

سرمایه گذاری از نظر خطر سرمایه:

هدف از ریسک در این روش سرمایه گذاری، احتمال زیان دهی و یا حتی شکست است. به عنوان مثال، بازار بورس از جمله سرمایه گذاری های پر خطری است که به نسبت صندوق های سرمایه، خطر کمتری را به دنبال دارد.

سرمایه گذاری در مسکن

سرمایه گذاری در مسکن
سرمایه گذاری در مسکن

شاید یکی از بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ، خرید مسکن باشد. اگر چه این روش سرمایه گذاری در مقایسه با شیوه فوق بهتر است اما باید گفت رکودی که اخیراً در این بخش ایجاد شده، شیوه فوق را کمی با ریسک همراه کرده است.

افرادی که طی سال های قبل سرمایه گذاری خود را در بخش مسکن و یا زمین انجام داده اند، با افزایش قابل توجهی همراه شدند که طبیعتاً سود کلانی را به دست آورده اند.

نه تنها خرید ملک در ایران، بلکه در خارج از کشور هم پیوسته با روند صعودی همراه است که سرمایه گذاران محترم از این طریق، سود بالایی دریافت خواهند کرد. اما ممکن است این روند به زمان طولانی نیاز داشته باشد.

خرید ملک پیوسته بازاری با ریسک پایین در بین تمامی شیوه های سرمایه گذاری بوده است

به طور کلی خرید ملک پیوسته بازاری با ریسک پایین در بین تمامی شیوه های سرمایه گذاری بوده است. اشخاصی که مایلند از این طریق وارد بازار مسکن شوند، بایستی سرمایه قابل توجهی را در اختیار داشته باشند و موضوع فوق از ورود برخی از سرمایه گذاران به این بخش جلوگیری می کند.

در سرمایه گذاری فوق اگر توسط ارگان های مربوطه اقدام خاصی انجام نشود، در آینده نزدیک با وضعیت خوبی روبرو نخواهیم شد.

گفتنی است که بنا بر شرایط فعلی کشورمان، شاید این روش سرمایه گذاری بستر مناسبی به شمار نیاید. در صورتی که در بازار خرید مسکن پشتیبانی های لازم انجام شود و به متقاضیان تسهیلات مناسبی عرضه شود، تا اندازه ی به پیشرفت مجدد می توان امیدوار بود.

پارامترهای موثر بر نوسانات قیمت مسکن

پارامترهای موثر بر نوسانات قیمت مسکن
پارامترهای موثر بر نوسانات قیمت مسکن

همان طور که همه شما می دانید، قیمت مسکن تحت تاثیر پارامترهای متعددی قرار می گیرد. ولی مهمترین مورد در خصوص قیمت مسکن، پارامترهای موثر پله ای مسکن است.

در حقیقت خرید ملک به نسبت دیگر بازارهای سرمایه گذاری، کمتر متاثر از پارامترهای متعدد قرار می گیرد و یا به عبارتی رشد خواهد کرد. در مجموع قیمت طلا، میزان عرضه و تقاضا، نوسان و قیمت ارز حداکثر تاثیر را روی خرید ملک در کشور به همراه دارد.

گفتنی است طبق بررسی های انجام شده، بالا رفتن قیمت طلا هم روی قیمت نهایی خرید ملک اثر مثبتی را به دنبال داشته است. لازم به توضیح است که مقدار عرضه و تقاضا بر مبنای جغرافیای منطقه همچون دیگر بازارهای مالی، بر تغییر قیمت سرمایه گذاری فوق تاثیرگذار است.

در این راستا بهتر است پیش از هر اقدامی، به اصول سرمایه گذاری از طریق شیوه فوق که شرایط مطلوب تری را برای شما به همراه دارد مانند تحلیل، تحقیق، تعیین ملک های اکازیون، تقلیل هزینه های جانبی و از همه مهمتر تعیین محل که برتری دارد؛ توجه بسیار داشته باشید تا بدین وسیله بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ را انجام دهید.

مزیت های سرمایه گذاری در خارج از کشور

مزیت های سرمایه گذاری در خارج از کشور
مزیت های سرمایه گذاری در خارج از کشور

با توجه به این که بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ می تواند سرمایه گذاری در خارج از کشور باشد، لازم است در این بخش از مقاله، به مهمترین مزیت های آن اشاره کنیم که عبارتند از:

  •   رشد بسیار بالای اقتصادی در کنار موقعیت مطلوب اقتصادی در سایر کشورهای اروپایی، یکی از مهمترین مزیت های سرمایه گذاری محسوب می شود.
  •   بهترین زیرساخت ها برای سرمایه گذاری امن در خارج از کشور برای متقاضیان علاقه مند مهیا است.
  •   مهمترین مزیت سرمایه گذاری در خارج، امنیت بسیار بالای اجتماعی و حتی اقتصادی است.
  •   عدم نگرانی از نظر موقعیت و پیش بینی تاسیس فرانچایزها و اخذ اقامت بعضی کشورها به علت Franchises از دیگر مزایای سرمایه گذاری در کشور مقصد به شمار می آید.
  •   رفاه و کیفیت بالای زندگی به سبب زندگی در اغلب کشورهای اروپایی، عامل مهم دیگری است که باعث شده در زمان جنگ، اغلب افراد سرمایه گذاری در خارج از کشور را انتخاب نخست خود قرار دهند.
  •   تحصیل رایگان در معتبرترین مراکز آموزشی و یا مدارس اروپایی برای فرزندان فقط به دلیل سرمایه گذاری و بهره مندی از امکانات نامبرده در کشور مقصد، یکی دیگر از مزیت های سرمایه گذاری به شمار می آید.

دقت داشته باشید به منظور بهره مندی از هر نوع سرمایه گذاری، کنترل، امری بسیار حائز اهمیت تلقی می شود تا از این طریق به سوددهی قابل توجهی دست یابید.

هدف از کنترل در سرمایه گذاری این است که مقدار سوددهی خود را از طریق افزودن ارزش ها و یا برخی اهرم ها انتخاب کنید.

در واقع کنترل روی سرمایه گذاری به مفهوم مشخص کردن بدهی ها، هزینه و درآمد است. به طور کلی مهم نیست سرمایه گذاری در داخل کشورمان و یا خارج از کشور انجام شود، بلکه اساسی ترین مورد در سرمایه گذاری و بهره مندی از مزایای آن، آشنایی با سودآوری، اهرم، ROI (برگشت سرمایه)، ارزش خالص و کنترل است.

در این خصوص، با کارشناسان شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ در ارتباط باشید.

اهداف کلی از سرمایه گذاری

اهداف کلی از سرمایه گذاری
اهداف کلی از سرمایه گذاری

با توجه به عنوان مقاله، لازم است در این بخش به مهمترین اهداف کلی در سرمایه گذاری بپردازیم.

گردش مالی و سود سرمایه گذاری، از عمده ترین اهداف سرمایه گذاری موفق است. بر مبنای اهداف نامبرده، سرمایه گذاران از طریق شیوه های زیر سود قابل توجهی را به دست می آورند.

بر حسب سود سرمایه

همچون کارگزاران بورس، افرادی که معاملات ماشین و یا زمین را انجام می دهند؛ به طور کلی اشخاص فوق همگی دلال هستند و به عنوان یک سرمایه گذار معرفی نمی شوند.

بر حسب جریان مالی

شخصی که اشتغال ایجاد می کند و تنها هدف او کسب درآمد ماهانه و یا حتی قابل توجه سالانه است، از طریق این شغل می تواند درآمد کسب کند. البته فردی که پول خود را در بانک سرمایه گذاری می کند، از این جریان مالی برخوردار خواهد شد.

بر مبنای دو مورد ذکر شده علاوه بر این که از طریق خرید ملک به تدریج ارزش آن حفظ می شود و سرمایه شما افزایش می یابد، شما می توانید از جریان درآمدی آن نیز بهره مند شوید.

نکات کلیدی برای سرمایه گذاری در خارج از کشور

نکات کلیدی برای سرمایه گذاری در خارج از کشور
نکات کلیدی برای سرمایه گذاری در خارج از کشور

چنانچه مایلید از طریق سرمایه گذاری در خارج به مهمترین اهداف سرمایه گذاری خود به دلیل تحریم ها و یا شوک اقتصادی در زمان جنگ دست یابید، بهتر است به مهمترین نکاتی که متخصصین شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ توصیه می نمایند، توجه بسیار داشته باشید:

اشخاصی که مایلند از طریق خرید ملک در خارج از کشور سرمایه گذاری خود را انجام دهند، بهتر است بدانند به همان مبلغ همچون گارانتی، یورو دریافت می کنند که در واقع این امر خطر سرمایه گذاری آنها را تا حدی کاهش می دهد. البته با اجاره دادن ملک خریداری شده هم می توانند به صورت ماهانه درآمد کسب کنند.

اخذ اقامت در تمامی کشورهای اروپایی از طریق خرید ملک امکانپذیر نیست

اخذ اقامت در تمامی کشورهای اروپایی از طریق خرید ملک امکانپذیر نیست. در بعضی کشورها همچون ترکیه که با کاهش ارزش پول بسیار همراه است، سرمایه گذاری از طریق خرید ملک، انتخاب مناسبی نخواهد بود.

اساسی ترین نکته و در عین حال کسب موفقیت در امر سرمایه گذاری ضوابط کشور مقصد، بالا بردن شناخت و علم خود نسبت به کشور مورد نظر و شرایط و از همه مهمتر کنترل سود و زیان شما است.

ممکن است در ظاهر امری مهم تلقی نشود، ولی از نظر روحی بایستی برای سرمایه گذاری در خارج از کشور به دلیل دوری از خانواده، آمادگی لازم را داشته باشید.

در صورتی که مایلید Franchise را به عنوان سرمایه گذاری انجام دهید، بهتر است کاملاً شرایط موجود را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. زیرا شرایط برندهای مختلف با هم متفاوت است؛ تا آنجا که حضور در کشور مورد نظر و انجام بررسی های حضوری در برخی موارد امری بسیار مهم تلقی می شود.

مورد مهم دیگر بررسی شرایط پرداخت بیمه و مالیات است که بایستی توجه بسیار به آن شود.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در خارج از کشور

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در خارج از کشور
سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در خارج از کشور

خرید ملک نه تنها در ایران، بلکه در خارج از کشور یکی از محبوب ترین و در عین حال متداول ترین شیوه های سرمایه گذاری محسوب می شود که به طور معمول اگر با رعایت تمامی ضوابط و مقررات انجام شود، بیشترین سوددهی را به همراه دارد. احتمال این که این روش سرمایه گذاری به اخذ اقامت در کشور مقصد منجر شود، بسیار است.

شخص با انجام این سرمایه گذاری و اجاره دادن ملک خریداری شده در کشور مورد نظر، می تواند ماهانه سودی را دریافت کند و یا در برخی موارد از آن بهره مند شود.

در حال حاضر یکی از بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ، هاستل ها هستند که زیر مجموعه سرمایه گذاری از طریق خرید ملک است.

Hostels، اتاق های مجزایی هستند که به مدت مشخص و موقتی به متقاضیان اجاره داده می شود. با توجه به این که شیوه فوق از بهترین متدهای سرمایه گذاری در خارج از کشور به شمار می آید، باید گفت که پرتغال، کانادا، استرالیا و اتریش، برای سرمایه گذاری هاستل ها گزینه مناسبی هستند.

علاوه بر جنگ، سودآوری هم یکی دیگر از مهمترین دلایل سرمایه گذاری در خارج از کشور از طریق خرید ملک است

علاوه بر جنگ، سودآوری هم یکی دیگر از مهمترین دلایل سرمایه گذاری در خارج از کشور از طریق خرید ملک است. اخذ اقامت، مهاجرت و یا مکانی برای سفرهای خارجی، از جمله مواردی است که افراد در سرمایه گذاری مطمئن به آن توجه بسیار دارند؛

ولی باید گفت که پیوست این اهداف به اقامت و یا مهاجرت از طریق سرمایه گذاری منجر نخواهد شد. مهمترین شرط برای خرید ملک در خارج که در واقع آسان ترین شیوه مهاجرتی می باشد، داشتن پول بسیار است.

اساسی ترین موردی که در زمان گریز از جنگ و سرمایه گذاری امن بایستی به آن توجه داشته باشید، لیست کشورهایی از جمله Canada، Australia و Germany است که تابعیت و اقامت از طریق خرید ملک را به شما اعطا نمی کنند.

کارشناسان متبحر و حاذق ما در شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ، اطلاعات لازم در خصوص سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در خارج از کشور را در اختیار شما سرمایه گذاران محترم قرار می دهند.

مزیت های مهاجرت با خرید ملک در خارج از کشور

مزیت های مهاجرت با خرید ملک در خارج از کشور
مزیت های مهاجرت با خرید ملک در خارج از کشور

مهاجرت به روش خرید ملک و یا سرمایه گذاری در املاک به خصوص در زمان تورم و یا رکود که نوعی جنگ در کشور مبداء به شمار می آید، مزیت های بسیاری به دنبال دارد. عمده ترین مشخصه های مثبت این روش سرمایه گذاری عبارتند از:

اساسی ترین مشخصه مثبت سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در کشور مورد نظر، دریافت شهروندی و اقامت در کشور مقصد است.

یکی از بارزترین مزایای سرمایه گذاری در خارج، به سودآور و به صرفه بودن شیوه سرمایه گذاری اختصاص دارد.

شما با انتخاب کشور مورد نظر، هزینه کمتری را بایستی به منظور سرمایه گذاری از طریق خرید ملک بپردازید.

با دریافت تابعیت و اقامت کشور مقصد به روش سرمایه گذاری با خرید ملک، این امکان برای شما فراهم می شود که به تحصیل و یا اشتغال در کشور توسعه یافته مشغول شوید و یا از خدمات تحصیلی کشور مقصد به شکل رایگان بهره مند شوید.

دارا بودن منبع درآمد همیشگی با اجاره دادن و یا در اختیار داشتن ملک خریداری شده و حتی بهره مندی از خدمات درمانی رایگان، از دیگر مزایای مهم سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در خارج از کشور است.

در انتها متذکر می شویم برای بهره مندی از مزایای این روش سرمایه گذاری در خارج، بایستی پیش از خرید ملک به موارد زیر توجه بسیار داشته باشید که عبارتند از:

بهتر است در وهله نخست با توجه به شرایط و هدف اصلی خود، کشور مورد نظرتان را برای سرمایه گذاری با خرید ملک انتخاب کنید زیرا انجام این امر در برخی از کشورها امکانپذیر و در برخی دیگر انجام نشدنی است. پس بایستی پیش از هر اقدامی، ضوابط و مقررات کشورها را کاملاً بررسی کنید.

تحقیقات لازم در مورد امتیازات، متراژ، دسترسی ها، امکانات ملک، لوله کشی، سابقه پرداخت مالیات و هر آنچه که مرتبط به ملک مورد نظر است را با کمک مشاوران حقوقی شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ انجام دهید.

چنانچه به دنبال شهروندی به شیوه سرمایه گذاری فوق هستید، بررسی های لازم در خصوص موقعیت مهاجرت، اقامت فرزند و همسر خود و حتی نوع اقامت هر یک از آنها و دیگر امکانات در نظر گرفته شده برای آنها در کشور مورد نظر را انجام دهید.

سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه

سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه
سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه

ممکن است طلا را بتوان همچون بهترین اقدام برای سرمایه گذاری در هنگام وقوع ریسک سیستماتیک متاثر از رکود، تورم و یا جنگ برای سرمایه گذاران محترم در نظر گرفت.

هر وقت در سایر بازارها خطر سرمایه گذاری با روند صعودی همراه باشد، به منظور حفظ ارزش ثروت خود، سرمایه گذاران بایستی در اولین اقدام آنها را تبدیل به طلا کنند.

در کشورمان، بازار فوق تحت تاثیر پارامترهای متعددی نظیر تغییرات نرخ ارز، قیمت جهانی طلا، تحریم های بین المللی، انتظارات تورمی و یا حتی تغییرات شاخص سهام قرار می گیرد.

در اقتصاد کشور امریکا، رکود همراه با تورم پایین، بانک مرکزی آمریکا از استعمار طرح افزایشی نرخ بهره صرف نظر کرده و درصد این که در آینده نزدیک سیاست های انبساطی افزایش یابد، بسیار است.

از سوی دیگر بدهی های بین المللی بالای دولت و حتی بخش های خصوصی با عدم شرایط ضروری برای ارتقای اقتصاد این کشور ممکن است منجر به خارج شدن سرمایه از امریکا، افت رشد طلای جهانی و ارزش شاخص دلار شود.

ناامنی و خطرات موجود بین المللی

علاوه بر این، ناامنی و خطرات موجود بین المللی مانند ناآرامی های خاورمیانه، جنگ تجاری میان این کشور و چین، مشکلات داخلی دولت این کشور و حتی مسائل مرتبط به خروج انگلستان از EU سبب بالا رفتن ارزش طلای جهانی خواهد شد.

از تاثیرگذارترین پارامترها که اثر زیادی روی ارزش طلا در کوتاه مدت و بلند مدت دارد، قیمت ارز (دلار) و ریال است.

همان طور که همه شما می دانید، از قدیم سرمایه گذاری در بازار سکه و طلا شیوه قابل اطمینان و مطلوبی برای همه مردم بوده، اما شیوه فوق همچون سرمایه گذاری در مسکن به علت تغییرات جدید در نرخ این سرمایه گذاری در کوتاهترین زمان ممکن، سود قابل توجهی در پی نداشته باشد.

اغلب اشخاص بر این باورند که سرمایه گذاری در حوزه طلا، تنها روش سرمایه گذاری است که در حال حاضر ارزش کلی خود را حفظ می کند.

لذا، سرمایه گذاری در این بازار با سوددهی قابل توجهی همراه است؛ اما لازم به توضیح است که بازار فوق از جمله سرمایه گذاری هایی است که پیوسته در طولانی مدت سودآور است.

در رابطه با این روش سرمایه گذاری باید گفت که تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که کلیه جوانب بازارهای داخلی و بین المللی، بیانگر مناسب ترین بستر برای حفظ دارایی به شمار می آید.

شیوه های سرمایه گذاری طلا و سکه

شیوه های سرمایه گذاری طلا و سکه
شیوه های سرمایه گذاری طلا و سکه

روش های متعددی با هدف سرمایه گذاری در این بازار وجود دارد که سبب گردیده سرمایه گذاران با گزینه های متنوعی همراه باشند.

خرید فیزیکی طلا:

در این شیوه با این که طلا توسط سرمایه گذار به شکل فیزیکی خریداری می شود، مسئولیت نگهداری بر عهده وی می باشد. در روش فوق، به علم زیادی نیاز ندارید و به آسانی می توانید خرید خود را انجام دهید.

انجام این خرید به منظور سوددهی بیشتر، در کمترین زمان توصیه نمی شود و به طور معمول نبایستی در کوتاه مدت با انجام خرید و فروش آن انتظار بیشترین سوددهی را داشته باشید.

گواهی سپرده طلا:

همچون هر کالایی که امکان معامله آن در بورس وجود دارد، خرید و فروش طلا در بورس هم امکانپذیر است. یکی از مزایای سرمایه گذاری در روش فوق در مقایسه با خرید فیزیکی این فلز ارزشمند، این است که بدون خرید فیزیکی، شما این امکان را دارید که طلا را سرمایه گذاری نموده و از خطرات احتمالی در امان باشید.

همچنین شما در این روش سرمایه گذاری، نیازی به پرداخت مالیات و یا کارمزد ندارید. این امر سبب می گردد اشخاص بسیاری از این روش معامله در بورس استفاده کنند.

صندوق سرمایه گذاری طلا:

از دیگر روش های سرمایه گذاری در بازار طلا و بهره وری از بالا رفتن قیمت آن که به عنوان بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ معرفی می شود، صندوق سرمایه گذاری طلا است.

در واقع، این روش سرمایه گذاری به خصوص به اشخاصی پیشنهاد می شود که شناخت کافی نسبت به موضوعات اقتصادی و یا زمان کافی برای انجام معاملات طلا ندارند.

در شیوه فوق، مسئولیت معاملات بر عهده سبدگردان ها و کارشناسان متخصص و ماهری است که به نوعی از سوی شما خرید و فروش طلا را انجام می دهند.

امکان داد و ستد در بورس در روش صندوق سرمایه گذاری طلا برای سرمایه گذاران محترم مهیا شده است. گفتنی است که در این روش، کارمزد معاملات بسیار اندک است.

خرید فیزیکی سکه:

در صورتی که خرید سکه نسبت به طلا ارجحیت دارد، این امکان را دارید که از انواع متعدد آن که قابل خرید در بازار هستند، بهره مند شوید.

انجام این خرید در کوتاهترین بازه زمانی هم با هدف سوددهی گزینه مناسبی محسوب می شود. هر چند خرید فیزیکی انواع سکه همچون طلا با خطرات قابل توجهی همراه است که بهتر است پیش از هر اقدامی، به تمامی این موارد توجه بسیار داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، به شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ مراجعه نمایید.

سرمایه گذاری در بازار ارز

سرمایه گذاری در بازار ارز
سرمایه گذاری در بازار ارز

پیوسته این بازار، علاقه مندان خود را دارد و به دلیل تغییرات بسیار قیمتی، کمتر اشخاصی به سرمایه گذاری و یا ورود به بازار ارز تمایل دارند.

اما نوسانات موجود در این بازار مهمترین مشخصه آن است که در اصل، نوسانات کنترل ناپذیر و خسارات مالی بسیار، سبب گردیده سرمایه گذاری در ارز به بازاری پر ریسک برای سرمایه گذاران تبدیل شود و اشخاص کمتری این روش را برای سرمایه گذاری برگزینند.

با افت ارزش پول کشورمان، از بهترین سرمایه گذاری ها در راستای حفظ و تبدیل پول، سرمایه گذاری در ارز است یا به عبارت دیگر، ارز کشور مورد نظر می باشد.

بدون شک که شیوه سرمایه گذاری فوق تا حد قابل توجهی از تقلیل ارزش پول ممانعت می کند؛ اما شرایط سیاسی و اقتصادی کنونی و در عین حال ناپایداری اقتصاد و سایر موارد دیگر، انتظار می رود مراحل بازار فوق سخت تر بوده و ممکن است خطرات بسیاری را در پی داشته باشد.

با توجه به این که سرمایه گذاری فوق نوعی سفته بازی به شمار می آید، احتمال دارد به رشد اقتصادی و تامین مالی کمکی نکند.

نکات کاربردی در سرمایه گذاری در بازار ارز

چنانچه مایلید به ترید کردن (ارز دیجیتال) وارد شوید و با هدف بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ شیوه فوق را برگزینید، بهتر است در نخستین گام، آموزش های لازم در این حوزه را ببینید. علاوه بر این، بایستی برای دستیابی به سود دائمی، به برخی نکات توجه بسیار داشته باشید.

به همین منظور سعی داریم در این بخش از مقاله و با کمک متخصصین شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ، به مهم ترین نکات سرمایه گذاری در بازار فوق مواردی را متذکر شویم:
  •   هر سرمایه گذار موظف است سرمایه اولیه خود را حفظ کند؛ به عبارتی از خطرات غیر معقول و غیر ضروری دوری کند. خرید ارز به شکل پله ای، یکی از شیوه های حفاظت از سرمایه است که تا حد قابل توجهی میزان از دست دادن سرمایه را تقلیل می دهد.
  •   کل پس انداز و دارایی خود را به بازار ارز وارد نکنید زیرا ریسک در این بازار به مراتب نسبت به دیگر بازارهای معاملاتی بیشتر است.
  •   تحقیقات لازم در خصوص رمز ارزها  (Cryptocurrency) را کامل کنید و بهتر است در این مسیر، مشاوره های لازم با افراد خبره که در این امر تخصص و مهارت کافی دارند را انجام دهید.
  •   توصیه می شود به طرح هایی که بیشترین سوددهی را به دنبال دارند، مشکوک شوید.
  •   در برابر نوسانات قیمت ارز، بهتر است هیجانات و احساسات خود را تا حد بسیار کنترل کنید.

در انتها خاطر نشان می شویم با توجه به این که سرمایه گذاری به روش فوق می تواند در خارج از کشور هم صورت پذیرد، توصیه می شود با کارشناسان حقوقی و مشاوران زبده و کارآمد ما در شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ در ارتباط باشید تا در این زمینه، راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.

سرمایه گذاری در بورس

سرمایه گذاری در بورس
سرمایه گذاری در بورس

اگر چه خطر نوسانات در بازار فوق بسیار است، اما پیوسته شیوه فوق توجه اغلب اشخاص ریسک پذیر را به خود جلب کرده است.

بازار بورس کشورمان، تقریباً از سال (1398) با رکوردهای بی سابقه ای همراه بوده است؛ به طوری که می توان گفت در این سال بیش از (200%) راندمان داشته است و در میان بازارهای سرمایه گذاری، توانسته است رتبه نخست بازدهی را به خود اختصاص دهد.

دلایلی همچون بالا رفتن نرخ ارز و تورم، فروش و واگذاری سهام دولتی، عرضه اولیه (IPO) بسیار و حتی سایر عوامل موثر سبب دلالت و ورود بالای نقدینگی به این بازار شده است که انتظار می رود در سال جاری، بازار بورس هم مانند سال قبل با روند صعودی همراه باشد و در نتیجه ناظر رشد بالای آن باشیم

رکتی به همراه دارد، بلکه برای اجرایی شدن طرح، منجر به تامین مالی خواهد شد. چنانچه بهترین انتخاب در روش سرمایه گذاری فوق را انجام دهید و شناخت کافی نسبت به بازار بورس داشته باشید، طبیعتاً سوددهی مطلوبی را به دست خواهید آورد.

با هدف انجام معاملات در این روش سرمایه گذاری، به سرمایه بالایی نیاز ندارید

لازم به توضیح است که با هدف انجام معاملات در این روش سرمایه گذاری، به سرمایه بالایی نیاز ندارید و این مورد یکی از مهمترین موارد جذابیت در بورس به شمار می آید.

در صورتی که در حوزه تحریم ها، گفت و گوهایی انجام نشود و به همین روال باقی بماند، شاهد تورم و بالا رفتن قیمت دلار در کشورمان خواهیم شد و بنا بر این که افزایش دو عامل نامبرده سبب پیشرفت بازار سرمایه می شود، درصد این که در بازار فوق با افزایش قیمت سهام همراه باشیم، بسیار است.

به این ترتیب، ارزش پول شما با افزایش تورم، چنانچه در زمان جنگ سرمایه گذاری خود را در بورس انجام داده باشید، حفظ خواهد شد.

طبق نظر کارشناسان کارآمد و با تجربه ما در شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ، سرمایه گذاری در بورس تحت تاثیر تورم، شرایط اقتصادی، تحریم ها، نقدشوندگی بالا، سیاستگذاری اقتصادی دولت، کیفیت مدیریت شرکت و … قرار می گیرد که بهتر است با یک انتخاب هوشمندانه در امر سرمایه گذاری علاوه بر حفظ سرمایه خود، سود قابل توجهی را به دست آورید.

تمامی موارد ذکر شده تنها در صورتی از بهترین سرمایه گذاری در زمان جنگ معرفی می شود و یا به عبارتی قابل اطمینان هستند که پارامترهای تاثیرگذار روی شرایط اقتصادی کشورمان تغییرات غیر منتظره نداشته باشد و عوامل متعدد در نوسانات قیمت، موثر نباشند.

دقت به تصمیم گیری های مسئولین

در زمینه اقتصادی، دقت به تصمیم گیری های مسئولین در رابطه با توافقات تجاری و یا حتی سیاسی، روش وصول مالیات از مردم و همچنین شیوه امنیت کسری بودجه دولت، از اساسی ترین مسائلی است که سرمایه گذار پیش از هر اقدامی بایستی به آن دقت بسیار داشته باشد.

به همین منظور، مشاوران حقوقی کاردان و متخصص ما در شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ پیوسته همراه شما بوده و با توجه به سرمایه در اختیار داشته، بهترین روش سرمایه گذاری که در بالا به آن اشاره کردیم را به شما معرفی خواهند کرد.

نتیجه گیری

نتیجه گیری
نتیجه گیری

شرایط اقتصادی و تورم های بسیار در هر کشوری سبب گردیده تا ارزش سرمایه هر شخص با روند نزولی همراه شود و فقط از طریق یکی از روش های سرمایه گذاری مناسب در زمان جنگ در داخل و یا حتی خارج از کشور با توجه به مزایای هر یک از آنها نسبت به حفظ ارزش پول خود، اقدامات لازم را انجام دهند.

همان طور که متذکر شدیم، برای سرمایه گذاری، بازارهای متعددی وجود دارد که مهمترین نکته، سودآوری قابل توجه در امر سرمایه گذاری است.

در پایان صفحه سرمایه گذاری با 100 میلیون را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تهران، خیابان جردن، خیابان ناهید غربی، پلاک ۵۶، ساختمان اداری ناهید، طبقه همکف، واحد ۵۸
شرکت افق بین الملل یاسمین (الست گروپ)

الست گروپ با بیش از 100 همکار تجاری در بیش از 100 کشور دنیا همراه شما خواهد بود.

alast-invest