alast logo

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023

فهرست موضوعات این مقاله:

در این مقاله، به معرفی و بررسی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 خواهیم پرداخت.

اگر به دنبال سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا هستید، مطالعه این مقاله به شما توصیه می شود.

در این مبحث، تصمیم داریم شما را با بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 آشنا نماییم. پیش از آن که به این موضوع بپردازیم، لازم است تا شما را بیشتر با ارزهای دیجیتال آشنا کنیم. اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات در این زمینه هستید، همراه ما باشید.

در همین ارتباط، می توانید از کارشناسان شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ، کمک بگیرید. شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ، از معتبرترین موسسات در این زمینه شناخته می شود.

پیشنهاد می کنیم از پست با دو میلیارد کجا سرمایه گذاری کنیم دیدن کنید.

فهرست مطالب:

ارز دیجیتال چیست؟

ویژگی سیستم پرداخت الکترونیکی را بیان نمایید.

تاریخچه ارز دیجیتالی

شناسائی بازار ارز دیجیتال

اصطلاحات بازار ارز دیجیتال

هدف از سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال چیست؟

سرمایه گذاری کوتاه مدت

سرمایه گذاری بلند مدت

کسب دانش در بازار ارز دیجیتال

آمادگی ریسک در بازار ارز دیجیتال

مطالعه مقالات زیر به شما توصیه می شود:

سرمایه گذاری با 1 میلیارد تومان

سرمایه گذاری با 500 میلیون تومان

سرمایه گذاری با 100 میلیون

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال چیست؟
ارز دیجیتال چیست؟

ارزهای دیجیتال، پول های الکترونیکی هستند که می توان آن ها را ذخیره کرد یا انتقال داد. همان طور که از نام این ارزها پیدا است، در بستر دیجیتال ذخیره می شوند. ارزهای دیجیتال تا حدودی به ارزهای فیزیکی شبیه هستند اما آن ها را می توان خیلی سریع و به صورت آنی انتقال داد.

معمولا افراد تفاوت میان ارزهای مجازی و رمز ارزها را درک نمی کنند و آن ها را شبیه به هم می بینند. در حقیقت ارزهای مجازی و رمز ارزها، هر دو ارز دیجیتال هستند اما همه ارزهای دیجیتال، رمز ارز یا ارز دیجیتال نیستند.

به کمک ارزهای دیجیتال می توان همانند ارزهای فیزیکی، کالا یا خدماتی را خریداری کرد. گاهی اوقات پول های دیجیتال محدود تر هستند و فقط در یک مورد می توان از آن ها استفاده کرد.

ممکن است برخی از بازی ها یا شبکه های اجتماعی، پول دیجیتال مخصوص به خودشان را داشته باشند

به طور مثال ممکن است برخی از بازی ها یا شبکه های اجتماعی، پول دیجیتال مخصوص به خودشان را داشته باشند. امروزه ارزهای دیجیتال را یک واحد پولی و یا واسطه ای برای تبادل که بر پایه اینترنت است، می شناسند. در چند سال گذشته، عده زیادی به انجام مبادلات الکترونیکی علاقه مند شده اند و این کار را انجام می دهند.

با افزایش سرعت اینترنت، تجارت الکترونیکی پیشرفت زیادی کرد و مردم  از مزایای اقتصادی آن بهره مند شدند. در حال حاضر به علت تحریم ها، فعالیت های افراد ایرانی در صرافی های بین المللی به مشکل خورده است.

به علت تحریم ها و محدودیت های ایجاد شده برای خرید ارزهای مجازی، باید بیشتر دقت به خرج دهید. در هر زمینه ای، متخصصان زیادی وجود دارند که می توانند ما را راهنمایی کنند. برای آگاهی از بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 از مشاوران شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ کمک بگیرید.

ویژگی سیستم پرداخت الکترونیکی چیست؟

ویژگی سیستم پرداخت الکترونیکی چیست؟
ویژگی سیستم پرداخت الکترونیکی چیست؟

در قسمت قبل، در مورد سیستم های پرداخت الکترونیکی گفتیم. در این قسمت از مقاله، ویژگی های این سیستم را به شما معرفی می کنیم.

عدم تکذیب:

هر سیستم الکترونیکی باید بتواند کاربران خود را مطمئن کند که هیچ گروهی نمی تواند معاملات آن ها را انکار کند.

قابلیت بررسی:

سیستم های پرداخت الکترونیکی باید بتوانند تمامی عملیات های مالی را ثبت کنند تا در صورت نیاز، خطاهای احتمالی تشخیص داده شوند.

گمنامی:

این ویژگی، حریم خصوصی کاربران را حفظ می کند زیرا برخی از خریداران تمایلی ندارند که مشخصات و خریدهای ایشان، جایی باقی بماند.

قابلیت اطمینان:

سیستم ها باید به اندازه ای محکم باشند تا در صورت قطع شدن برق، کاربران، پول خود را از دست ندهند.

تاریخچه ارز دیجیتالی

تاریخچه ارز دیجیتالی
تاریخچه ارز دیجیتالی

پیش از آن که به معرفی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 بپردازیم، نیاز است تا سال های قبل را مورد بررسی قرار دهیم. در سال 2021  ارزهای دیجیتال روند صعودی داشتند اما در ابتدای سال 2022 سقوط را تجربه کردند.

ما کار در معدن را به عنوان سخت ترین شغل می شناسیم، اما به نظر شما بعد از کار در معدن، چه کاری سخت ترین است؟ معمولا انسان ها کار و شغل خودشان را به عنوان دومین شغل سخت دنیا می شناسند.

اما اگر بگوییم انتخاب بهترین ارز دیجیتال بعد از کار در معدن، کار بسیار سختی است، دروغ نگفته ایم. تصور کنید از بین بیشتر از 16000 ارز دیجیتال که هر کدام از آن ها پروژه آینده دار متفاوتی دارند، باید بهترین ها را پیدا کنید.

قطعا انجام این کار آسان نیست و نیاز به تحقیق و بررسی زیادی دارد، بهتر است برای انجام این کار به مشاوران شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ مراجعه کنید.

هدف افراد از انجام معاملات و خرید ارزهای دیجیتال و همچنین مدت زمان سرمایه گذاری در آن ها متفاوت است

هدف افراد از انجام معاملات و خرید ارزهای دیجیتال و همچنین مدت زمان سرمایه گذاری در آن ها متفاوت است. عده ای به دنبال کمترین ریسک هستند و سپس به پتانسیل رشد ارز دیجیتال فکر می کنند.

اما عده ای دیگر خطر کردن را دوست دارند و به دنبال ریسک کردن هستند. قاعده سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بزرگتر با ارزهای کوچکتر متفاوت است. در ارزهای کوچکتر، پتانسیل رشد بیشتر و همچنین شدت ریسک هم بیشتر است. به همین علت معمولا افرادی که در این زمینه مشغول به کار بوده و سرمایه گذاری کرده اند.

توصیه می کنند که بخش بیشتر سرمایه را به ارزهای بزرگ و بخش کمتر را به ارزهای کوچک اختصاص دهید. برای بررسی بهتر در مورد بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023، با کمک متخصصین شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ، سال های گذشته را مورد بررسی قرار می دهیم.

بیت کوین در سال 2021

در سال 2021 بیت کوین نتوانست خیلی خوب ظاهر شود و تقریبا با  37 درصد کاهش روبرو شد. یکی از علت های کاهش ارزش بیت کوین در این سال ظهور ارزهای دیجیتال جدیدتر و همچنین رشد ارز اتریوم بود.

البته با تمامی این اتفاق ها، هنوز بیت کوین اولین و معروف ترین و پر طرفدارترین ارز دیجیتال به شمار می آید. افرادی که در زمینه ارزهای دیجیتال مشغول به کار هستند، از بیت کوین به عنوان پادشاه ارزها یاد می کنند. البته صرفا به همین دلیل می توانیم بگوییم که بیت کوین بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 است.

اتریوم در 2021

اتریوم در 2021
اتریوم در 2021

اتریوم در سال 2021 رشد بسیار خوبی را تجربه کرد به نحوی که عده ای اعتقاد داشتند، اتریوم جای بیت کوین را می گیرد. چنین عقیده ای ممکن است خیلی باورپذیر باشد زیرا بیت کوین همواره اولین ارز دیجیتال بوده است. اتریوم در اواخر سال 2021 توانست سلطه خوبی در بازار ارزهای دیجیتال به دست بیاورد.

دوج کوین در 2021

ارز دیجیتال دوج کوین در سال 2021 توانست رشد خوبی را تجربه کند و خود را به رتبه بالاتری برساند. حمایت در فضای مجازی و همچنین حمایت ایلان ماسک باعث شد تا این ارز، پیشرفت کند.

شناسائی بازار ارز دیجیتال

شناسائی بازار ارز دیجیتال
شناسائی بازار ارز دیجیتال

یکی از سوالاتی که در مورد ارز های دیجیتال وجود دارد، این است که مدیریت آن ها بر عهده کیست؟ در واقع یک سیستم خاصی این ارزها را مدیریت نمی کند و دارای فناوری بلاک چین است.

در حال حاضر بیشتر از 20 هزار ارز دیجیتال در بازار به فروش می رسند. هدف افراد از داشتن بیت کوین متفاوت است، عده ای با آن خرید می کنند و عده ای سرمایه گذاری می کنند.

به هر حال باید برای گرفتن هر تصمیمی در مورد ارزهای دیجیتال، باید با متخصصین شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ مشورت کرد. معمولا اکثر افرادی که وارد این زمینه می شوند، قصد سرمایه گذاری بلند مدت دارند. البته ارزهای دیجیتال مانند هر کار دیگری مشکلات و ایرادات مخصوص به خود را دارد.

به طور مثال نوساناتی که در این بازار وجود دارد، سرمایه گذاری را با ریسک همراه می کند. پس قبل از این که با بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 آشنا شوید، باید این فضا را به طور کامل بشناسید.

اصطلاحات بازار ارز دیجیتال

اصطلاحات بازار ارز دیجیتال
اصطلاحات بازار ارز دیجیتال

در بازار ارز دیجیتال، اصطلاحاتی وجود دارد که برای آگاهی از بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 باید با آن ها آشنا شویم. در این قسمت از مقاله، قصد داریم این مفاهیم و اصطلاحات را به شما معرفی کنیم.

سکه:

هر ارز دیجیتالی که دارای بلاک چین مستقلی باشد، به عنوان یک سکه شناخته می شود. به طور مثال بیت کوین زیرساخت مخصوص به خودش را دارد و به همین علت یک سکه به شمار می آید. اما اتر این گونه نیست و به بلاک چین اتریوم وابسته است؛ در نتیجه سکه محسوب نمی شود.

آلت کوین:

هر سکه ای که بیت کوین نباشد، نوعی آلت کوین است و بیشتر آلت کوین ها عملکردی مشابه با بیت کوین دارند.

توکن:

توکن نیز مانند سکه یکی از دارایی های دیجیتال به شمار می آید که می توان آن را خرید و فروش کرد. البته توکن ها در دسته دارایی های غیر بومی قرار می گیرند زیرا زیرساخت بلاک چین دیگری دارند.

تتر:

به تعدادی توکن که روی بلاک چین اتریوم قرار داشته باشند، تتر گفته می شود که یکی از دارایی های دیجیتال است.

معروف ترین و معتبر ترین ارزهای دیجیتال عبارتند از: بیت کوین، اتر، باینس کوین، تتر، سولانا، کاردانو، ترا و آوالانچ.

هدف از سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال

هدف از سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال
هدف از سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال

برای این که بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 را بشناسید، باید هدف خود را از سرمایه گذاری مشخص کنید. عده ای تمایل دارند که سرمایه خود را در مدت زمان زیادی در بازار دیجیتال قرار دهند. اما عده ای ترجیح می دهند سرمایه گذاری کوتاه مدت در بازار ارز دیجیتال داشته باشند.

همچنین عده ای قصد سرمایه گذاری با مبلغ بالا و عده ای قصد سرمایه گذاری با مبلغ پایین را دارند. پیش از این که ارز دیجیتال مورد نظر خود را پیدا کنید، باید این موارد را در نظر بگیرید. در این زمینه می توانید از افرادی که متخصص هستند، کمک بگیرید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ، مشاورین بسیار مجربی دارد که می توانید با آن ها مشورت کنید و با توجه به شرایط خود، بهترین ارز را خریداری کنید.

از آنجایی که افراد مختلف اهداف متفاوتی دارند، پس بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 برای همه یکسان نیست. به همین علت در این متن، سرمایه گذاری کوتاه و بلند مدت را جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم.

سرمایه گذاری کوتاه مدت

سرمایه گذاری کوتاه مدت
سرمایه گذاری کوتاه مدت

سرمایه گذاری کوتاه مدت استراتژی جالبی دارد و می تواند سود خوبی برای سرمایه گذار داشته باشد. افرادی که به دنبال سرمایه گذاری کوتاه مدت هستند، سهام و دارایی خود را خیلی سریع می فروشند.

آن ها با انجام این کار قصد دارند که سودهای کوچکی را به دست بیاورند. در واقع عقیده این افراد این است که با جمع کردن سودهای کوچک، به سود بزرگی برسند. سرمایه گذاری کوتاه مدت چندین استراتژی دارد که برای بررسی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 باید با آن ها آشنا شویم.

اسکالپینگ

اسکالپینگ
اسکالپینگ

اسکالپینگ یکی از استراتژی های سرمایه گذاری کوتاه مدت است، یعنی چندین معامله در یک روز انجام می شود. در واقع سرعت خرید و فروش در این سرمایه گذاری بسیار بالا است و ممکن است در روز چند خرید و فروش انجام شود.

افرادی که در شرکت های کوچک مشغول به کار هستند و سهم اشتراک پایینی دارند، اسکالپل هستند. حتی ممکن است در یک دقیقه بخرند و بفروشند و بارها این کار را انجام دهند.

البته دقت کنید که این معاملات فعال، بدون کمیسیون نیستند و یک مقدار از پول شما کسر می شود. معاملات باید به گونه ای انجام شوند که کسر شدن هزینه کمیسیون، سرشکن شود.

معاملات روز

معاملات روز معمولا تعهد بسیار بالایی را می طلبد زیرا معامله های گران باید هر روز در بازار فعال باشند. نیاز است تا به طور مداوم بازار را مورد بررسی قرار دهند و از شرایط آن آگاه شوند.

در این صورت می توانند به خوبی معاملات را قضاوت و پیش بینی کنند تا به سود خوبی برسند. در این معاملات همان طور که گفتیم، سودهای کم حاصل شده و در نهایت سود بزرگ تری را ایجاد می کنند.

تجارت نوسانی

تجارت نوسانی یکی دیگر از استراتژی های کوتاه مدت است که سرمایه گذار چند روز یا چند هفته صبر می کند. نکته منفی این نوع معامله این است که در تایمی دچار نوسان می شود. در واقع ممکن است به طور ناگهانی دچار شکاف شوید، یعنی قیمت ارز دیجیتال مد نظر شما تغییر زیادی داشته باشد.

این تغییر می تواند کم شدن و یا زیاد شدن قیمت ارز، بیش از آن چه که تصور می کردید، باشد. مزیت این سرمایه گذاری این است که به شما کمک می کند راحت تر سرمایه گذاری کنید. همچنین با تجارت نوسانی، وقت زیادی از شما گرفته نمی شود و نیازی به چک کردن هر لحظه بازار ندارید.

مزایای سرمایه گذاری بلند مدت

مزایای سرمایه گذاری بلند مدت
مزایای سرمایه گذاری بلند مدت

هر نوع سرمایه گذاری، اهداف و استراتژی های مخصوص به خود را دارد و باعث پیشرفت ما در بازار ارز دیجیتال می شود. سرمایه گذاری کوتاه مدت در این زمینه مزایای زیادی دارد که با آن ها آشنا می شویم.

  • به طور مداوم از بازار و ارزش کریپتو آگاه هستید.
  • سرمایه گذاران فعال تر و کوشاتر هستند.
  • در مدت زمان کوتاه به درآمد غیر فعال دست پیدا می کنید.
  • در هر لحظه، از قیمت ها و اتفاقاتی که قرار است بیفتد، آگاه می شوید.

برای کسب آگاهی بیشتر، با متخصصین شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ تماس بگیرید.

سرمایه گذاری بلند مدت

پیش از آن که بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 را انتخاب کنید، باید با سرمایه گذاری بلند مدت نیز آشنا شوید. این سرمایه گذاری هم مانند سرمایه گذاری کوتاه مدت، استراتژی های مخصوصی دارد و شما را به سود می رساند.

اساس سرمایه گذاری بلند مدت، خرید و نگهداری است، یعنی سرمایه گذار مدت بیشتری را صبر می کند. در این شرایط، با برنامه ریزی بلند مدت می توانید دارایی خود را افزایش دهید.

گاهی اوقات سرمایه گذاران بیشتر از یک سال سرمایه خود را در بازار نگه می دارند. اگر این نوع سرمایه گذاری را می پسندید، می توانید به استراتژی هایی که در ادامه معرفی می کنیم، دقت کنید.

سرمایه گذاری ارزشی

سرمایه گذاری ارزشی به این صورت است که سرمایه گذار سهام را با قیمتی کمتر از ارزشی که واقعا دارند، خریداری می کند. یعنی در زمان خرید باید سهام مورد نظر قیمتی کمتر از آنچه که باید، داشته باشند.

برخی از بزرگ ترین سرمایه گذارهای این زمینه، از این استراتژی استفاده می کنند. قطعا سرمایه گذاری ارزشی سود بسیار زیادی را به همراه دارد، فقط باید صبر داشته باشید.

سرمایه گذاری رشد

سرمایه گذاری رشد یکی دیگر از استراتژی های سرمایه گذاری بلند مدت است و برای آن باید بررسی های لازم را انجام دهید. در واقع در این استراتژی، سرمایه گذار در موردی که حدس می زند پیشرفت خوبی دارد، سرمایه گذاری می کند.

برای موفقیت در این سرمایه گذاری باید با اصول  مختلف آشنا باشید و پیشرفت همه موارد را مورد بررسی قرار دهید.

شاید در مرحله اول تصور کنید که سرمایه گذاری رشد و سرمایه گذاری ارزشی شبیه یکدیگر هستند اما حقیقت چیز دیگری است. در واقع در سرمایه گذاری ارزشی، شما چیزی را می خرید که قیمت کمتری دارد. اما در سرمایه گذاری رشد، چیزی را می خرید که رشد بهتری در ادامه خواهد داشت.

سرمایه گذاری سود سهام

سرمایه گذاری سود سهام
سرمایه گذاری سود سهام

نوع دیگری از سرمایه گذاری بلند مدت وجود دارد که با نام سرمایه گذاری سود سهام شناخته می شود. در این سرمایه گذاری، افراد در شرکت هایی سرمایه گذاری می کنند که به خاطر سهامشان، به آن ها سود پرداخت می کنند. معمولا افرادی که می خواهند به طور منظم از سهام خود سرمایه کسب کنند، این روش را به کار می گیرند.

مزایای سرمایه گذاری بلند مدت

سرمایه گذاری بلند مدت به زمان بیشتری نیاز دارد اما سود بیشتری را به شما می رساند. معمولا سرمایه گذارهای بزرگ از این نوع روش استفاده می کنند و به سود می رسند.

البته افرادی که می توانند مدت زیادی سرمایه خود را کنار بگذارند و به آن احتیاجی نداشته باشند، این نوع را انتخاب می کنند. در این قسمت از نوشتار، به معرفی مزایای سرمایه گذاری بلند مدت در بازار ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

  • سرمایه گذار مجبور نیست که هر روز و به طور منظم اخبار را چک کند.
  • با این سرمایه گذاری، سرمایه گذار پول زیادی را به دست می آورد.
  • ریسک این معامله کمتر است و به همین علت با خیال راحت تری می توانید سرمایه گذاری کنید.
  • سرمایه گذار نیازی به درگیر شدن با استراتژی های مختلف را ندارد و به راحتی می تواند سرمایه گذاری کند.
  • در سرمایه گذاری بلند مدت، در هزینه معاملات صرفه جویی می شود. زیرا با معاملات کمتر، کمیسیون کمتری پرداخت خواهید کرد.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

در حال حاضر دید مردم به بازار ارزهای دیجیتال مثبت است زیرا همه ما از سودهای کلان این بازار آگاه هستیم. ما در اطراف خود، افرادی که از این معاملات سود کرده اند را دیده ایم و یا حداقل درباره آن ها شنیده ایم.

به همین علت بیشتر می توانیم به این بازار اعتماد کرده و در آن سرمایه گذاری کنیم. البته نباید از نوسانات این بازار چشم پوشی کرد و همواره باید به مخاطرات این سرمایه گذاری نیز توجه کنیم.

پس اگر قصد پیدا کردن بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 را دارید، باید دانش خوبی داشته باشید و از مشاورین شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ، کمک بگیرید.

افرادی که در مورد ارز های مختلف و سیستم های متنوع سرمایه گذاری آگاهی کسب کنند، می توانند به موفقیت می رسند. در ادامه این متن با جزئیات بیشتری به بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 می پردازیم.

سرمایه گذاری در مدت کوتاه

اگر با توجه به مواردی که تا این قسمت ذکر کردیم، سرمایه گذاری کوتاه مدت را انتخاب کردید، باید به این قسمت توجه کنید.

معاملات روزانه کریپتو یکی از استراتژی های کوتاه مدت است و در طی آن دارایی های کریپتو در همان روز خرید و فروش می شوند. البته دقت کنید که معاملات روزانه کریپتو دارای ریسک بالایی هستند زیرا نوساناتی دارد.

با این وجود عده ای از سرمایه گذاران، این نوع سرمایه گذاری را به سرمایه گذاری بلند مدت ترجیح می دهند. برخی از ارزهای دیجیتالی که می توانند برای سرمایه گذاری کوتاه مدت مورد استفاده قرار بگیرند، عبارتند از:

ارز دیجیتال توکن شیبا:

فرد یا گروهی ناشناس  در سال 2020 با نام ریوشی، ارز دیجیتال توکن شیبا را ایجاد کردند. توکن شیبا جزو ارزهای دیجیتال غیر متمرکز به حساب می آید و نام آن از نژاد ژاپنی سگ گرفته شده است.

ارز دیجیتال دوج کوین:

دوج کوین توسط مهندسین نرم افزار ساخته شده و یک ارز رمزنگاری شده است. جکسون پالمر و بیلی مارکوس برای ایجاد یک سیستم پرداخت خنده دار، این ارز را تولید کردند. در واقع هدف آن ها از ساخت این ارز، مسخره کردن بازار پر ریسک ارزهای دیجیتال بود. با وجود این که این ارز، دارای ماهیت طنز است، عده ای آن را بهترین ارز برای سرمایه گذاری کوتاه مدت می دانند.

سرمایه گذاری در مدت طولانی

با این که چند سال از عمر بازار دیجیتال می گذرد، باز هم در مقایسه با سهام و اوراق بهادار که تجارت سنتی هستند، هنوز جوان است. هر پروژه جدیدی که ایجاد می شود، فضای هیجان انگیزی را به وجود می آورد و سعی می کند تا سهم بیشتری را به دست بیاورد.

در واقع ارزهای دیجیتال جدید به دنبال پیشرفت و رسیدن به ارزهایی مانند اتریوم و بیت کوین هستند. اگر به سرمایه گذاری بلند مدت علاقه دارید، باید به این قسمت از متن، توجه ویژه ای داشته باشید.

ارز دیجیتال بیت کوین

ارز دیجیتال بیت کوین
ارز دیجیتال بیت کوین

این ارز، همان طور که گفتیم، به عنوان بهترین ارز دیجیتال شناخته می شود. بیت کوین، یک ارز دیجیتال غیر متمرکز است که می توانید آن را بدون هیچ واسطه ای خریداری کرده  و بفروشید. ساتوشی ناکاموتو، این ارز را ایجاد کرد تا بازار یک سیستم پرداخت الکترونیکی مبتنی بر عملکرد دیجیتالی به جای اعتماد داشته باشد.

مزایای خرید بیت کوین

مزایای خرید بیت کوین
مزایای خرید بیت کوین

خرید و فروش بیت کوین مزایای زیادی به دنبال دارد که در این قسمت به آن ها خواهیم پرداخت.

  • بیت کوین دارای پتانسیل بازگشت بالایی است.
  • کاربران در آن، حقیقی اما ناشناس هستند.
  • قابلیت دسترسی در بیت کوین بالا است.
  • یک مقام مرکزی مستقل دارد.
  • این ارز دارای نقدینگی بالایی است.

معایب خرید بیت کوین

معایب خرید بیت کوین
معایب خرید بیت کوین

برای پیدا کردن بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 باید خیلی عمیق تر بررسی های لازم را انجام دهیم. به همین علت علاوه بر مزایا، باید معایب سرمایه گذاری و خرید و فروش بیت کوین را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

  • این ارز از قوانین و مقررات دولتی پیروی نمی کند.
  • بیت کوین برگشت ناپذیر است.
  • نوسان بالایی دارد.
  • استفاده از آن محدود است.

سرمایه گذاری در بیت کوین

سرمایه گذاری در بیت کوین
سرمایه گذاری در بیت کوین

بیت کوین، قدیمی ترین ارز دیجیتال به شمار می آید و به همین علت، ارزش و قیمتی بالاتر دارد. در حال حاضر برخی از مشاغل برای پرداخت، از بیت کوین استفاده می کنند و این مسئله نشاندهنده اعتبار آن است. خرید ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان یک سرمایه گذاری هوشمند به شمار می آید و برخی با آن معامله می کنند.

اتریوم

اتر یکی از ارزهای دیجیتال است که به کمک آن می توان تراکنش ها و خدمات محاسباتی را انجام داد. کاربران می توانند اتر را برای یکدیگر بفرستند و قراردادهای هوشمندی را تنظیم کنند.

در واقع کاربران می توانند به راحتی این آرزو را دریافت و نگهداری کرده و همچنین ارسال کنند. برای به وجود آمدن اتر باید تراکنش ها را در پلتفرم اتریوم اعتبار سنجی کرد.

مزایای خرید اتریوم

مزایای خرید اتریوم
مزایای خرید اتریوم

خرید و فروش اتریوم مانند هر ارز دیجیتال دیگری دارای مزایا و معایبی است و برای خرید، باید همه آن ها را بررسی کرد. برای بررسی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 به مزایای ارز دیجیتال اتریوم توجه کنید.

  • اتریوم یک ارز دیجیتال غیر متمرکز است.
  • این ارز توانایی این را دارد که از  قراردادهای هوشمند پشتیبانی کند.
  • امنیت این ارز دیجیتال از کریپتوها بسیار بیشتر است.
  • پس از بیت کوین، دومین ارز محبوب به شمار می آید.

معایب خرید اتریوم

برای نقد بهتر و در نهایت نتیجه گیری بهتر در مورد بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 باید معایب آن را هم مد نظر قرار دهید. به همین علت در این قسمت از متن، به بررسی معایب خرید و فروش ارز اتریوم می پردازیم.

  • سرمایه گذاری در اتریوم ممکن است با ریسک بالایی همراه باشد.
  • این ارز دیجیتال با یک زبان برنامه نویسی پیچیده کار می کند.
  • قراردادهای هوشمند در این زمینه، رقابت بالایی با یکدیگر دارند.
  • به علت بالا بودن هزینه تراکنش ها، برخی از توسعه دهندگان بی انگیزه می شوند.
  • این ارز درگیر مقیاس پذیری است و به همین علت در معرض ریسک قرار دارد.

سرمایه گذاری با اتریوم

در لیست بهترین ارزهای دیجیتال، اتر به عنوان دومین کریپتو شناخته می شود و طرفداران زیادی دارد. توسعه دهندگان اتریوم می توانند این کار را ایجاد کرده و در قراردادهای هوشمند از آن استفاده کنند.

نکته جالبی که در مورد بیت کوین وجود دارد، این است که چون این ارز ازش کمتری از بیت کوین دارد، نظر عده زیادی را به خود جلب کرده است. بسیاری از ارزهای دیجیتال عمر بیشتری از اتر دارند اما به اندازه آن پیشرفت نکرده اند.

در واقع اتر دارای فناوری منحصر به فردی است زیرا توانسته به جایگاه خوبی دست پیدا کند. هم اکنون اتر را به عنوان محبوب ترین بلاک چین می شناسند و به دومین ارز دیجیتال بزرگ به شمار می آید. اطلاعات تکمیلی را از کارشناسان شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ کسب نمایید.

بیت کوین کش

بیت کوین کش یکی دیگر از ارزهای دیجیتال است و به عنوان یک آلت کوین از بیت کوین شناخته می شود. این ارز، در سال 2017 ایجاد شد اما در سال 2018 به دو ارز دیگر تقسیم شد. سرمایه گذاری در بیت کوین کش مانند دیگر ارزهای مجازی دارای مزایایی است که با آن ها آشنا می شویم.

مزایای خرید بیت کوین کش

  • شباهت اسمی با ارز دیجیتال بیت کوین باعث شده تا از این ارز دیجیتال سود ببرد.
  • در شبکه بیت کوین کش، اندازه بلوک بزرگ تر است که سرعت را افزایش می دهد. زیرا با این شرایط، در هر ثانیه تراکنش های زنجیره ای بیشتری قابل پردازش است.
  • همچنین فضای بیشتر در شبکه بیت کوین کش سبب شده تا هزینه کمتری توسط کاربران پرداخت شود.
  • یکی از معروف ترین پذیرنده های بیت کوین، یعنی راجر ور از بیت کوین کش حمایت کرده است.
  • افرادی که در زمینه توسعه بیت کوین کش مشغول به کار هستند، با عملکرد بیشتر می توانند باعث پیشرفت قراردادهای هوشمند شوند.

معایب خرید بیت کوین کش

تنها با توجه به مزایای بیت کوین کش نباید در آن سرمایه گذاری کنید و باید معایب آن را هم در نظر بگیرید. به همین علت و برای تصمیم گیری بهتر در مورد بهترین ارز دیجیتال  برای سرمایه گذاری 2023 در این قسمت از مقاله با معایب خرید و فروش در بیت کوین کش آشنا خواهیم شد.

  • در مورد امنیت این ارز دیجیتا،ل مقداری نگرانی وجود دارد.
  •   برای استخراج این ارز به علت الگوریتم تنظیم سختی جایگزینش، ممکن است به مشکل برخورد کنید.
  •   محدودیت اندازه بلوک در بین کوین کش موجب افزایش هزینه های عملیاتی در شبکه شده است.

سرمایه گذاری در بیت کوین کش

همان طور که در قسمت قبل خواندیم، در این ارز دیجیتال معایبی وجود دارد، به همین علت به عنوان بهترین گزینه معرفی نمی شود. دقت کنید که معمولا برای آغاز سرمایه گذاری، ارز بیت کوین کش انتخاب نمی شود.

در بازار، ارزهای دیجیتال به قدری تنوع وجود دارد که خیلی ها بیت کوین کش را انتخاب نمی کنند. در واقع می توان ارزهای بهتر و سودمندتری را انتخاب کرد که این مسئله به هدف شما از سرمایه گذاری مربوط می شود.

این ارز دارای تراکنش هایی با قیمت کمتر و سرعت بیشتر است اما این مسئله خیلی امتیاز بزرگی نیست. اگر هدف اصلی شما این است که سرمایه را با سرعت بالا و هزینه کم انتقال دهید، می توانید بیت کوین کش را انتخاب کنید.

اما اگر هدف شما از سرمایه گذاری، بزرگ تر و بلند مدت تر است، می توانید از ارزهای دیگری استفاده کنید.

ترون

ترون یکی از ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده است که پلتفرم دیجیتال غیر متمرکز دارد. در سال 2017  در سنگاپور، یک سازمان غیر دولتی برای میزبانی از یک سیستم جهانی

سرگرمی، این ارز را ایجاد کرد. هدف از ایجاد این ارز، اشتراک گذاری محتوای دیجیتال به شکل اقتصادی بود که عملکرد خوبی از خود نشان داد.

مزایای خرید ترون

برای آگاهی از مزایای خرید و فروش ترون و آشنایی بهتر با بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 به موارد زیر دقت فرمایید.

  • ترون این توانایی را دارد که برنامه های در حال اجرای زیادی را پشتیبانی کند.
  • این ارز دیجیتال می تواند 2000 تراکنش در ثانیه را قبل از رقیب های خود پردازش کند.
  • هدف این ارز، رونق دادن به بازارهایی است که محتوای سرگرمی دارند و به همین علت در آینده پیشرفت خوبی را تجربه می کند.
  • هدف ترون، ایجاد یک پلتفرم سرگرمی است که کاربران به راحتی کسب درآمد کنند.
  • ترون توانایی بالایی دارد و می تواند به طور همزمان، میزبان حوزه های مختلفی مانند شبکه اجتماعی و ویدیو و … باشد.

معایب خرید ترون

همان طور که در قسمت های قبلی این متن چند بار تذکر دادیم، برای خرید هر ارز دیجیتالی باید معایب آن را نیز بررسی کنید. به همین علت در این قسمت از متن، معایب خرید ترون را برای شما شرح می دهیم.

  • این ارز هنوز در حال توسعه است و روند تکمیل آن تا چند سال طول می کشد.
  • فقط 15 درصد از توکن هایی که صادر شده اند را می توان برای سرمایه گذاری خصوصی خریداری کرد.

سرمایه گذاری در ترون

پیش از آن که در مورد سرمایه گذاری بلند مدت تصمیم گیری کنید، باید عوامل مختلفی را مد نظر قرار دهید. در واقع باید از ریسک های احتمالی آگاه باشید و خود را برای احتمالات آماده کنید.

ترون ویژگی های مثبتی دارد و با مرورگرهای سامسونگ و اپرا و میکس مارول به خوبی مشارکت می کند. همچنین به علت پردازش تراکنش های بیشتر، فاصله خوبی را با رقیبان خود ایجاد کرده است.

البته توجه کنید که این ارز در بین طرفداران بلاک چین محبوب ترین نیست و برای شروع سرمایه گذاری توصیه نمی شود. یعنی ترون افرادی که به تازگی قصد شروع سرمایه گذاری را دارند، بهترین گزینه نیست.

کاردانو

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال، کاردانو است که مقیاس پذیری و پایداری مناسبی دارد. این ارز، یک بلاک چین غیر متمرکز اثبات سهام بوده و دارای قابلیت همکاری قابل قبولی است.

بیت کوین و اتریوم از لحاظ زمان بالای تراکنش ها و کارمزد  زیاد آن ها، دارای مشکل هستند. اما این مشکلات در کاردانو که یک ارز دیجیتال نسل سوم است، رفع می شود. این ارز، انسجام بالایی دارد و برای ایجاد امنیت از معماری لایه ای استفاده می کند.

مزایای خرید کاردانو

بنیانگذار این ارز، چارلز هاسکینسون بوده و مزایای خرید و فروش آن در ادامه مقاله برای شما بیان شده است.

  • این ارز به الگوریتم اثبات سهام که امنیت بالایی دارد، مربوط می شود.
  • پلتفرم مدیریت کاردانی به بانک شباهت دارد، یعنی در سطح سازمانی طراحی شده است.
  • کدهای برنامه نویسی کاردانو با کارشناسان ساخته و به شکل خارجی ممیزی کرده اند.
  • این ارز دیجیتال، کاملا اوپن سورس است.

معایب خرید کاردانو

کاردانو از کد دیگر بلاک چین ها استفاده نکرده و کد نویسی اختصاصی خود را دارد و معایب خرید و فروش آن نیز عبارتند از:

  • این ارز دیجیتال چندین زنجیره مختلف دارد که این مسئله دیگر یک مزیت به شمار نمی آید.
  • ارز کاردانو هنوز به طور کامل توسعه نیافته است.
  • برای هماهنگ سازی بین دفترهای کل با مشکل مواجه خواهید شد.
  • پروژه سرمایه گذاری در این ارز بلند مدت است و به همین علت ریسک بالایی دارد.

سرمایه گذاری کاردان

شبکه کاردانو نسبت به بیت کوین به انرژی کمتری نیاز دارد و به همین علت معاملات آن سریع تر هستند. به کمک این ارز می توان قراردادهای هوشمندی را ایجاد کرد که با قرارداد هوشمند در اتریوم تفاوت دارد. این ارز برای سرمایه گذاران زیادی جذاب است و ردپای کمتری باقی می گذارد.

ارز دیجیتال پولکادات

ارز دیجیتال پولکادات مشکلاتی که در بلاک چین وجود دارد را برطرف کرده است و اهدافی را دنبال می کند. در واقع این ارز دیجیتال دارای چند زنجیر متصل به هم در یک شبکه است که می توان با آن تراکنش های موازی انجام داد. به همین علت، قابلیت همکاری در این روز خیلی بالا است و کاربران می توانند آن را کنترل کنند.

مزایای خرید پولکادات

مزایای خرید پولکادات
مزایای خرید پولکادات

ارز دیجیتال پولکادات مانند دیگر ارزهای دیجیتالی، مزایا و معایبی دارد که در ادامه این مبحث کاربردی، به معرفی آن ها می پردازیم.

  • این ارز از پل های ارتباط خارجی مانند اتریوم و بیت کوین استفاده می کند.
  • ارزش پولکادات به ده سکه برتر رسیده و قصد دارد با شبکه های دیگر ادغام شود.
  • توسعه دهندگان این ارز بدون نگرانی برای جذب ماینرها و اعتبار سنجی های لازم، می توانند زنجیرهای خود را ایمن کنند.

معایب خرید پولکادات

برای بررسی بهتر در مورد پیدا کردن بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 باید به معایب ارز پولکادات نیز بپردازیم.

  •  تا به حال 2 بار هکرها از این ارز سوء استفاده کرده و میلیون ها دلار را دزدیده اند.
  • تیم توسعه دهنده پولکادات اعلام کرده برای جلوگیری از درگیری ها و بحث های مختلف در تلگرام، کانالی نخواهد داشت.

سرمایه گذاری در ارز پولکادات

سرمایه گذاری در ارز پولکادات
سرمایه گذاری در ارز پولکادات

این ارز دیجیتال، جزو ارزهای جدید به شمار می آید و به همین علت کمتر می توان به آن اعتماد کرد. البته تا کنون افراد زیادی از پولکادات حمایت کرده اند اما برای رشد بالاتر، به زمان بیشتری نیاز دارد.

زیرا در حال حاضر به اندازه کافی در بازار مطرح نیست و این مسئله نقطه ضعف آن است. عده ای باور دارند که این ارز به اندازه پتانسیل خود رشد نکرده که این مسئله تا حدودی نگران کننده است.

یکی از نقاط قابل توجه در مورد ارز پولکادات این است که نمی توان آن را استخراج کرد. برای کسب آگاهی بیشتر لز لنواع ارزهای دیجیتالی، با متخصصین شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ در ارتباط باشید.

کسب دانش در بازار ارز دیجیتال

کسب دانش در بازار ارز دیجیتال
کسب دانش در بازار ارز دیجیتال

برای این که بتوانید بهترین ارز دیجیتال را پیدا کرده و در آن سرمایه گذاری کنید، باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید. اولین مورد این است که به اندازه کافی به کسب دانش در مورد ارزهای دیجیتال بپردازید. به طور کلی در هر حرفه ای برای این که به موفقیت دست پیدا کنید، باید آموزش ببیند. این مسئله در مورد ارزهای دیجیتال نیز صدق می کند، به خصوص این بازار که ریسک زیادی دارد.

پس هرگز بدون دانش نباید وارد این عرصه بشوید، زیرا احتمال ضرر شما زیاد است. افراد زیادی در این بازار با شکست مواجه شده و سرمایه خود را از دست داده اند. به همین علت نیاز است تا در مورد چگونگی خرید و فروش ارزهای دیجیتال آگاهی کسب کنید. همچنین باید نگهداری ارزهای دیجیتال و انتقال آن ها را نیز به خوبی یاد گرفته باشید.

آمادگی برای ریسک در بازار ارز دیجیتال

آمادگی برای ریسک در بازار ارز دیجیتال
آمادگی برای ریسک در بازار ارز دیجیتال

مورد دیگری که هنگام ورود به این بازار باید به آن توجه کنید، آمادگی برای ریسک است. صعود و نزول در بازار دیجیتال مانند بازارهای دیگر نیست و تغییرات بیشتری دارد. در واقع اگر تحمل ریسک را ندارید و نمی توانید خطر کنید، بهتر است وارد این بازار نشوید. برخی از سرمایه گذاران اعتقاد دارند که باید  تا حدی سرمایه را وارد این بازار کنید که تحمل از دست دادن آن را داشته باشید.

دقت بالا در بازار ارز دیجیتال

دقت بالا در بازار ارز دیجیتال
دقت بالا در بازار ارز دیجیتال

دقت بالا، یکی دیگر از شرایط ورود به بازار ارزهای دیجیتال است زیرا باید در آن فعال باشید. در واقع نیاز است تا هفت روز هفته و در 24 ساعت، بازار را تحت نظر بگیرید. اما اگر در این مدت انتقال اشتباهی انجام دهید و یا یک شبکه اشتباهی را انتخاب کنید، ممکن است که سرمایه خود را از دست بدهید.

پس حتما باید با روند نصب کیف پول دیجیتال آشنا باشید و این کار را به هیچ کسی نسپارید. مواردی که برای بازیابی کیف پول به آن احتیاج دارید را نباید در دسترس کسی قرار دهید.

دقت کنید که هرگز کل سرمایه خود را درگیر شت کوین ها نکنید زیرا آن ها پشتوانه درستی ندارند. به طور کلی شت کوین ها دارای کاربرد خاصی نیستند و ممکن است موجب ضرر شما شوند. معمولا به خاطر دستکاری و جوگیر کردن بازار و تبلیغات، قیمت این ارزها زیاد می شود. به علت قیمت پایین شت کوین ها و تصور رسیدن به سود چند برابری، افراد آن ها را می خرند.

حساسیت به امنیت در بازار ارز دیجیتال

حساسیت به امنیت در بازار ارز دیجیتال
حساسیت به امنیت در بازار ارز دیجیتال

حساسیت به امنیت حساب و کیف پول، یکی دیگر از مواردی است که باید قبل از ورود به این بازار، آن را آموخته باشید. معمولا افراد کلاهبرداری وجود دارند تا از افراد تازه وارد که وارد بازار شده اند، سوء استفاده کنند. در این عرصه، نگهداری و انتقال سرمایه توسط خود شما انجام می شود و این مسئله کار را کمی سخت می کند.

به همین علت باید نکات ایمنی حساب کاربری را به خوبی رعایت کنید و اطلاعات را مخفی نگه دارید. اگر حساب کاربری خود را در صرافی های بین المللی ایجاد کرده اید، باید حساسیت بیشتری به خرج دهید. همچنین نباید از پسوردهای آسان استفاده کنید زیرا ممکن است هکرها حساب شما را خالی کنند.

نکته قابل توجه دیگر این است که از کیف پول های کار کرده و دست دوم استفاده نکنید. زیرا کلیدهای خصوصی و کلمات بازیابی آن ها ممکن است دست کس دیگری هم باشند. اگر سرمایه شما زیاد است، بنا بر احتیاط باید از کیف پول های سخت افزاری استفاده کنید. در این صورت امنیت سرمایه شما نسبت به کیف پول های تحت وب بیشتر می شود.

دوری از ترس و نگرانی در بازار ارز دیجیتال

دوری از ترس و نگرانی در بازار ارز دیجیتال
دوری از ترس و نگرانی در بازار ارز دیجیتال

باید ترس را از خود دور کنید و آماده ریسک کردن باشید و خود را برای احتمالات آماده کنید. حتما شما هم شنیده اید که تاریخ همیشه تکرار می شود، این مسئله در بازار هم وجود دارد.

اگر ارز دیجیتالی را خریداری کردید اما قیمت آن کاهش پیدا کرد، نباید نگران شوید. معمولا افراد با هر صعود خوشحال و هیجان زده می شوند و با هر نزول دچار استرس می شوند.

برای کمتر شدن ترس و نگرانی، بهتر است که چارت های قیمتی ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار دهید تا بهتر آن ها را بشناسید. اگر استرس بالایی داشته باشید، توانایی شما برای انتخاب های صحیح کاهش پیدا می کند. همین مسئله سبب می شود تا خرید و فروش های نا به جایی انجام دهید و ضرر کنید.

بررسی ارز مورد نظر در بازار دیجیتال

نکته دیگری که مشاورین شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ توصیه می کنند که حتما باید به آن توجه کنید، این است که ارز انتخابی خود را به خوبی مورد بررسی قرار دهید. در این صورت بهتر آن را می شناسید و نگرانی کمتری خواهید داشت، پس حداقل برای آرامش خودتان اول اطلاعات کسب کنید.

در حال حاضر بیشتر از 10 هزار ارز دیجیتال وجود دارد که تقریبا 60 درصد آن ها هیچ کاربردی ندارند. با گسترش اینترنت و فضای مجازی، به راحتی می توانیم در هر موردی اطلاعات کسب کنیم. البته توجه کنید که نباید از هر منبعی اطلاعات کسب کنید و باید منابع موثق را بشناسید.

دری از سیستم های پونزی

مورد آخری که به شما توصیه می کنیم، این است که اصولا به سیستم های پونزی نزدیک نشوید. منظور از سیستم های پونزی، افراد و گروه های دروغگو و کلاهبرداری است که قصد اخاذی دارند. چنین افراد و گروه هایی با ترفندهای مختلف و وعده های دروغین، قصد گول زدن تازه کاران را دارند.

به طور مثال اگر شما پیج های مربوط به ارزهای دیجیتال را در اینستاگرام فالو کنید، این گروه ها شما را شناسایی می کنند. سپس شما را فالو کرده و سعی می کنند ارتباطی ایجاد کنند تا اعتماد شما را جلب کنند.

در این صورت ممکن است برای سرمایه گذاری و همکاری با آن ها ترغیب شوید و سرمایه خود را از دست دهید. اگر سرمایه خود را از این طریق از دست بدهید، برگرداندن آن تقریبا کار غیر ممکنی است. برای جلوگیری از این مشکلات، باید از افراد و یا شرکت های معتبر مانند شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ کمک بگیرید.

در این مقاله، با مشاوره های کارشناسان شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ، بررسی های لازم برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023 را انجام دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تهران، خیابان جردن، خیابان ناهید غربی، پلاک ۵۶، ساختمان اداری ناهید، طبقه همکف، واحد ۵۸
شرکت افق بین الملل یاسمین (الست گروپ)

الست گروپ با بیش از 100 همکار تجاری در بیش از 100 کشور دنیا همراه شما خواهد بود.

alast-invest