alast logo

آیا بنکداری شغل پولسازی

آیا بنکداری شغل پولسازی

فهرست موضوعات این مقاله:

در این مقاله، می خواهیم راجع به این موضوع که آیا بنکداری شغل پولسازی است، با شما صحبت کنیم. پس تا پایان مقاله، همراه ما باشید.

به احتمال زیاد، واژه بنکداری تا به حال به گوشتان خورده است. بنکدار؛ به کسانی اطلاق می شود که محصولات فراوانی را مستقیم از تولید کنندگان خریداری می کنند، سپس انباری را تهیه می کنند تا این محصولات را ذخیره کنند و در زمان مناسب به افراد گوناگون بفروشند؛ مانند خرده فروشان، مغازه دارها، سوپرمارکت ها و سایرین. بنابراین در جواب این سوال که آیا بنکداری شغل پولسازی است یا خیر، می توان گفت که جواب این سوال مثبت می باشد.

چون فروش چنین محصولاتی، به میزان زیاد می تواند سود قابل توجهی را برای بنکداران به وجود بیاورد و آن ها را از نظر اقتصادی، قدرتمندتر از قبل نماید. در این خصوص، می توانید از کارشناسان و متخصصین شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ کمک بگیرید.

حتما قبل از مطالعه این مقاله، نگاهی هم به مقالات بهترین شغل های ۱۰ سال آینده ایران و بهترین راه پولسازی در ایران بیاندازید.

آیا بنکداری شغل پولسازی است یا خیر؟

آیا بنکداری شغل پولسازی است یا خیر؟
آیا بنکداری شغل پولسازی است یا خیر؟

همان طور که در مطالب بالا گفتیم، پاسخ این سوال مثبت است؛ اما با وجود سود مطلوبی که برای بنکداران ایجاد می نماید، زحمات خاص خود را نیز دارا می باشد و خرید و فروش محصولات نیز باید در زمان مناسب خود انجام شود تا نتیجه مورد نظر حاصل شود. اما اگر به دنبال سرمایه گذاری مطمئن با سود بالا هستید، مطالعه این مقاله به شما توصیه می شود

اگر شخصی نتواند برای خرید، محصول مناسبی انتخاب کند یا مرحله انبار کردن را به موقع انجام دهد و حتی فروش آن ها را بیش از حد به تعویق بیندازد، قطعا بازار کار خود را خراب خواهد کرد. به خصوص اگر محصولات انتخابی او جزو مواد غذایی باشد که بیشتر از هر چیز دیگر در معرض فاسد شدن قرار دارند.

بنابراین پاسخ این سوال که آیا بنکداری شغل پولسازی است، به شرط انجام به موقع مراحل می تواند مثبت باشد. در ضمن برای آگاهی از جزئیات بیشتر، می توانید با شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ مشورت نمایید.

بنکداری چیست؟

بنکداری چیست؟
بنکداری چیست؟

بنکداری در حقیقت همان عمده فروشی می باشد که به اصطلاح، کلمه بنک دار را نیز برای آن به کار می برند. از نام عمده فروشی کاملا معلوم می شود که معنی آن چیست. چون همان گونه که در بالا گفتیم، این اشخاص، تولید کنندگانی را در نظر می گیرند؛

سپس اجناس بسیار زیادی را در قالب عمده از آن ها خریداری می کنند و به انبار کردن اجناس خریداری شده می پردازند تا زمان مناسب برای فروش آن ها فرا برسد؛ زیرا زمان در این شغل از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. اگر عمده فروش بتواند در بازه زمانی مطلوب، این اجناس را به دست مشتری ها برساند، قطعا سود زیادی عایدش می شود.

برای انجام این کار باید در وهله اول بازارهای هدف را شناسایی کند و یا طبق نیاز بازار، به خرید اجناس گوناگون بپردازد. البته این شغل نیز به نوعی در دسته مشاغل فروشندگی محصولات مختلف قرار می گیرد که فروش آن به صورت عمده و در تعداد بالا انجام می شود.

در ادامه، به معایب و مزایای این شغل قابل توجه اشاره می کنیم. همچنین اگر تا کنون پاسخ سوال آیا بنکداری شغل پولسازی است را نگرفته اید، می توانید با متخصصین شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ، تبادل نظر داشته باشید.

چالش های شغل بنکداری یا عمده فروشی کدامند؟

چالش های شغل بنکداری یا عمده فروشی کدامند؟
چالش های شغل بنکداری یا عمده فروشی کدامند؟

این شغل از بسیاری جهات مناسب است و مزایای بسیاری دارد که در ادامه مقاله، به آن ها اشاره می کنیم. اما بهتر است در ابتدا معایب آن را با هم بررسی کنیم تا بتوانید به صورت واقع بینانه تر با آن آشنا شوید که عبارتند از:

  • قیمت

یکی از بزرگ ترین معایبی که می توانیم برای این شغل نام ببریم، ارزش مالی محصولات هنگام فروش می باشد. یعنی زمانی که عمده فروش می خواهد کالاهای خود را بفروشد، باید قیمت پایین تری از ارزش واقعی آن ها در نظر بگیرد.

شاید اکنون فکر کنید که این عملکرد سود بیشتری را به همراه خواهد آورد و به نفع بنکداران است، اما انجام این اقدام سبب می شود تا محصولات به شکل انحصاری در دسترس برخی افراد محدود قرار بگیرد. تا اینجا مشکلی وجود ندارد؛

اما همین افراد محدود می توانند کالاهای خریداری شده به قیمت پایین را نگهداری کنند و هر زمان که دلخواه آن ها بود، با قیمت های بسیار بیشتر، محصولات را به فروش برسانند که در نتیجه بازار هدف با گرانی و افزایش قیمت مواجه خواهد شد که خوشایند هیچ کس نمی باشد. چون ضربات سنگینی از این ماجرا به طبقات متوسط و پایین جامعه وارد می آید.

  • عدم کنترل تولید کنندگان و روش توزیع کالا

این عدم کنترل، تا سطح بازار و خرده فروشی ها نیز ادامه پیدا می کند که به صورت رسمی، از سیستم توزیع هیچ اطلاعی نخواهند داشت. فعالیت در این زمینه، لازمه ی تجارب زیادی در بخش فروش می باشد. در ضمن، موارد حقوقی در حوزه فروش نیز جزو دانشی است که حتما باید بنکداران از آن اطلاعات کافی داشته باشند؛

زیرا کسانی که با عمده فروشان ارتباط دارند، می توانند فروش کالا را در سطح های بسیار بالا به انجام برسانند و یک خرید و فروش پر سود برای خود ایجاد نمایند. بنابراین رعایت قوانین این شغل، اهمیت زیادی دارد؛ چرا که انجام یک اشتباه هر چند کوچک، می تواند عمده فروشان را متحمل ضرر و زیان فراوانی نماید.

  • سرمایه بالا

در شغل عمده فروشی یا بنکداری، باید سرمایه زیادی را وارد کنید. چون خریدارانی که مشتری شما می شوند، توقع ارائه اجناس متنوع را دارند. مثلا اگر یک محصول ۸۰۰ گرمی را به صورت عمده خریده اید، آن ها انتظار دارند انواع ۴۰۰ گرمی همان محصول را نیز تحویل بدهید یا مارک های متنوعی از یک محصول را به آن ها بفروشید.

پس مجبور می شوید سرمایه زیادی را در این ماجرا دخیل کنید تا بتوانید رضایت مشتریان خود را جلب نمایید و سود مطلوبی را نصیب خود نمایید.

تنوع محصولات باعث می شود تا مشتریان؛ هر زمان که اراده کنند، با مراجعه به شما هر نوع کالایی را به راحتی از خودتان تهیه کنند و خرید خود را به صورت یک جا به اتمام برسانند. در ضمن اگر به عنوان عمده فروش قصد کار کردن دارید، باید به رضایت تولید کنندگان نیز توجه داشته باشید.

یعنی اجناس را در تعداد و حجم بالا خریداری کنید که در این صورت، هم بهای حمل و نقل کالاها پایین تر می آید و هم تولید کنندگان میل بیشتری برای همکاری با شما پیدا می کنند.

این موضوع نیز مهم است که فروش برخی کالاها فقط به شکل نقدی انجام می گیرد و اگر بتوانید اعتبار مناسبی در میان تولید کنندگان کسب نمایید، تازه می توانید تا حدود یک ماه بعد از ثبت خرید هزینه، آن ها را پرداخت کنید. البته در میان چالش های این شغل، داشتن سرمایه بالا به نظر مهم تر از سایر موارد است.

چون با وجود سرمایه مورد نیاز، می توان با زمان بندی مناسب و با توجه به نیاز بازار، سود زیادی را از شغل بنکداری برای خودتان دست و پا کنید و به اعتبار و جایگاه های بالایی در این حوزه دست پیدا کنید. همچنین برای این که بدانید آیا بنکداری شغل پولسازی است یا خیر، می توانید به شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ مراجعه نمایید.

مزایای شغل بنکداری یا عمده فروشی چیست؟

مزایای شغل بنکداری یا عمده فروشی چیست؟
مزایای شغل بنکداری یا عمده فروشی چیست؟

اکنون که با معایب و چالش های این شغل آشنا شدید، بهتر است راجع به مزایای آن صحبت کنیم که احتمالا به پشت سر گذاشتن چالش های آن ارجحیت داشته و ارزش سختی کشیدن را دارد. این مزایا به طور کلی عبارتند از:

  • سود بالا

سود بالا در واقع از اساسی ترین مزیت های این شغل به حساب می آید. چون حجم خرید کسانی که در این حوزه فعالیت دارند، زیاد است. پس می توانند تخفیف مطلوبی از تولید کنندگان و کارخانه های گوناگون دریافت کنند، بنابراین درصد تخفیف خود برای مشتریان را نیز پایین می آورند و به نسبت دیگران، درصد سود مناسب تری را از آن خود می نمایند.

در واقع این گونه معامله ها در نهایت به دو سر سود ختم می شود، زیرا تولید کنندگان و عمده فروشان به صورت یکسان از این فروش سود می برند و از عملکرد خود رضایت کافی را خواهند داشت.

تولید کنندگان با فروش محصولات به عمده فروشان می توانند انبارهای خود را برای سفارش گرفتن محصولات جدید خالی کنند و به طور مرتب کالاهای خود را به فروش برسانند.

برای آگاهی از مزایای بیشتر این شغل، می توانید به شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ مراجعه کنید. همچنین شما در حال خواندن مقاله آیا بنکداری شغل پولسازی است، می باشید.

آیا بنکداری شغل مناسبی است؟

آیا بنکداری شغل مناسبی است؟
آیا بنکداری شغل مناسبی است؟

جواب این سوال حتما مثبت می باشد. اما این شرایط در صورتی به وجود می آید که شما سرمایه زیادی را در اختیار داشته باشید تا بتوانید محصولات متنوعی را خریداری کرده و انبار نمایید. در ضمن باید در این حوزه، برای خود اعتبار زیادی کسب کنید و به ارتباطات زیادی دسترسی پیدا نمایید.

چون در این شغل، نیازمند عقد قراردادهایی هستید که سود زیادی را برای شما به ارمغان بیاورند. شاید در ابتدا کسب اعتبار و به اصطلاح اسم در کردن، کمی سخت به نظر برسد؛ اما با تلاش و پشتکار و به کمک شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ، قطعا این مهم حاصل خواهد شد.

البته در دهه های اخیر، شاهد هستیم که عمده فروشی و خرده فروشی، جای خود را با یکدیگر تعویض نموده اند؛ یعنی عمده فروشی را نیز در قالب خرده فروشی به انجام می رسانند. به عنوان مثال اساس برخی از فروشگاه های زنجیره ای در ایران طبق همین فرمول پایه ریزی شده است.

در چنین فروشگاه هایی؛ محصولات به طور مخصوص تولید می شود و با قیمت پایین تر در اختیار مشتریان قرار می گیرد. شما نیز به کمک کارشناسان شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ، می توانید جواب سوال آیا بنکداری شغل پولسازی است را پیدا کنید و به یک عمده فروش حرفه ای تبدیل شوید.

چگونگی عمده فروشی در کسب و کارهای اینترنتی

چگونگی عمده فروشی در کسب و کارهای اینترنتی
چگونگی عمده فروشی در کسب و کارهای اینترنتی

سال های زیادی است که عمده فروشان در بازارهای هدف مشغول فعالیت هستند و امروزه به سطحی رسیده اند که به یک واسطه میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان تبدیل شده اند.

این موضوع به خوبی روشن است که خرید اجناس آن ها در حجم بسیار زیادی صورت می گیرد؛ و یا تعداد آن ها بالا است و در مقابل، بهای کمتری نیز برای خرید چنین اجناسی پرداخت می کنند.

البته در ادامه فعالیت خود، همین محصولات را با بهای کمتر در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند. با پشت سر گذاشتن این چرخه، سود دو تا سه برابری را عاید خود خواهند کرد. بنابراین رضایت فراوانی از شغل خود دارند.

اما در این میان، تولید کنندگانی را مشاهده می کنیم که آن ها نیز بازه زمانی طولانی را به فعالیت در این حوزه پرداخته اند و از رضایت کافی برخوردار هستند؛ زیرا فقط یک راه برای فروش محصولات خود پیش رو دارند که از همین طریق قادر هستند تا کالاهای تولیدی خود را در اختیار مشتریان قرار بدهند.

اما در جهان امروزی، چیزی به نام اینترنت وجود دارد که همه کسب و کارهای گوناگون را دچار تحول کرده است؛ از جمله خرید و فروش اجناس مختلف. چون وبسایت های بزرگی تاسیس شده اند که در حوزه خود یک غول به حساب می آیند.

این شیوه کاری، شیوه ی سایر کسب و کارها را نیز عوض کرده است و همواره در حال تغییر، رشد و تکامل خود می باشد. چرا که اغلب مشاغل در حال استفاده از این شیوه هستند و روز به روز افراد زیادی به این چرخه می پیوندند.

بنکداری یا عمده فروشی در این جهان متفاوت، دیگر جایگاه سابق خود را نخواهد داشت

البته بنکداری یا عمده فروشی در این جهان متفاوت، دیگر جایگاه سابق خود را نخواهد داشت. چرا که تولید کنندگان به راحتی و مستقیما با مشتریان خود در ارتباط هستند و به خوبی می توانند اجناس خود را به فروش برسانند. البته نباید فروشگاه های اینترنتی را نیز در این بازار بزرگ دست کم گرفت.

چرا که آن ها نیز موجبات نگرانی مشاغل فراوانی را به وجود آورده اند، مانند:عمده فروش ها یا بنکداران، خرده فروش های سنتی، فروشگاه های زنجیره ای، فروشگاه های شرکتی یا سازمانی. افرادی که در حوزه های گفته شده فعالیت می کنند، پیوسته نگران موقعیت شغلی و اوضاع خود هستند؛

زیرا شرایطی که ایجاد شده است، سبب افزایش رقابت شدید در میان فروشندگان می شود. ماندن در این چرخه و حفظ قدرت و سرمایه، به نیروی بالایی نیاز دارد و باید زحمت زیادی پای این ماجرا گذاشته شود.

چون اگر به این موضوع توجه نکنند، به آسانی از دور رقابت ها و بازار کسب و کار خود حذف می شوند و ضرر زیادی را باید تحمل کنند. مگر این که به دلیل فشار بالای کاری و دلایل دیگر بخواهند با خواست خود از شغل مورد نظر کناره گیری کنند و به دنبال شغل هایی بروند که تنش و چالش های کمتری را برای آن ها ایجاد نماید.

در ضمن با وجود چنین شرایطی، می توانید به کمک شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ، از پاسخ سوال آیا بنکداری شغل پولسازی است، اطلاع پیدا کنید و شغل دلخواه خود را راه اندازی نمایید.

انواع بنکداری یا عمده فروشی کدامند؟

انواع بنکداری یا عمده فروشی کدامند؟
انواع بنکداری یا عمده فروشی کدامند؟

حال که با بنکداری به خوبی آشنا شدید و مزایا و معایب آن را یاد گرفتید، پس بهتر است با انواع آن نیز آشنایی پیدا کنید که عبارتند از:

  • بازرگانان عمده فروشی

بازرگانان عمده فروشی
بازرگانان عمده فروشی

این نوع از عمده فروشی؛ واحد تجاری شخصی یا دارای استقلال برای اشخاصی که سند مالکیت را به اسم خود منتقل می نمایند، به حساب می آید. البته این امکان وجود دارد که ارائه خدمات به طور کامل صورت بگیرد و یا دارای محدودیت هایی باشد. در اصطلاح به آن jobber گفته می شود که در حقیقت می توانید آن را بنکداری محلی و یا خرده پا در نظر بگیرید.

  • عمده فروش ارائه کننده خدمات کالا

در این نوع از بنکداری، شرکت های مختلف انواع محصولات را با حجم زیاد در انبارهای خود ذخیره می کنند؛ در این سازمان ها، نیروی فروش نیز مشاهده می شود و در برخی اوقات، محصولات را به دلخواه خود به گونه ای قسطی یا همان نسیه خودمان به فروش می رسانند.

البته حجم بیشتر معاملات آن ها به شکل خرده فروشی انجام می گیرد. در ضمن با کمک شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ، می توانید جواب سوال آیا بنکداری شغل پولسازی است را به سادگی پیدا کنید.

  • عمده فروش توانمند با ارائه بالاترین خدمات

قدرت افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، بالا است. آن ها کالاهای مخصوصی را به خرده فروش های کوچک یا خرده پا تحویل داده و به فروش می رسانند که تعداد چنین کالاهایی، با محدودیت زیادی روبرو است. اما در ازای فروش آن ها، پول نقد به دست می آورند.

  • عمده فروش با سیستم حمل و نقل

عمده فروش با سیستم حمل و نقل
عمده فروش با سیستم حمل و نقل

در این نوع نیز معمولا محصولاتی به فروش می رسند که دارای دوام پایین هستند و یا به عبارتی ممکن است فاسد شوند. فروش چنین کالاهایی برای فروشگاه های بزرگ زنجیره ای، خواربار فروشی ها، بیمارستان ها، میهمان پذیرها و تالارهای پذیرایی اتفاق می افتد.

البته تحویل محصولات نیز بر عهده خود شرکت ها می باشد و دارای سیستم حمل و نقل هستند تا بتوانند به موقع و با هزینه های مطلوب تر، اجناس خود را به مشتریان تحویل بدهند.

در ضمن احتمالا تا کنون جواب پرسش آیا بنکداری شغل پولسازی است را پیدا کرده اید، در غیر این صورت می توانید از شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ کمک بگیرید.

  • عمده فروش های فله بر

از نام این شغل نیز مشخص است که در آن چه می گذرد. چون در این شغل، کالاها به شکل فله ای خریداری شده و انبار می شوند مثل زغال سنگ، چوب و ماشین آلات سنگین. زمانی که این شرکت ها سفارش کالایی را بگیرند، سند مالکیت کالاها را به اسم خود منتقل می کنند.

اما در این شیوه، فروش ریسک هایی وجود دارد که عمده فروشان با پذیرفتن آن ها، پا در این عرصه می گذارند و در پایان، محصولات خود را به مشتریان نهایی عرضه می نمایند.

  • بنکدار

در این دسته از مشاغل، نمایشگاه هایی برگزار می شود و بهای کالاها نیز تعیین می شود؛ در عمده فروشی به سبک بنکداری، سیستم ثبت و نگهداری محصولات نیز به چشم می خورد و سند مالکیت محصولات هم به نام خودشان انتقال پیدا می کند. تهیه صورت حساب ها نیز تنها تا انتهای سال ارزیابی و ارسال می شود و مشخص می شود که چه مواردی به خرده فروشان فروخته شده است.

  • تعاونی تولید کنندگان

در این نوع از مشاغل بنکداری، کالاهایی که توسط کشاورزان تولید شده است را جمع می نمایند و در بازارهای محلی به مشتریان ارائه می کنند.

  • عمده فروش با کاتالوگ

در این نوع، دفترچه های به خصوصی برای مشتریان بالقوه ارسال می شود که در آن، اقلام و قیمت محصولات درج شده است. زمانی که مشتریان سفارشات خود را ثبت کردند، محصولات مورد نظر آن ها به شیوه های مختلف برای آن ها فرستاده می شود. مثل: پست، راه آهن، هواپیما، کامیون.

  • کارگزار و نماینده ها، حق العمل کار

در این نوع؛ آسان نمودن فرایند و پروسه خرید و فروش بر عهده این افراد می باشد. در این میان نیز حدود ۲ تا ۶ درصد از بهای فروش را به عنوان کمیسیون خود در نظر می گیرند.

کارگزاران، ارتباط میان خریداران و فروشندگان را فراهم می کنند و در ازای آن به شیوه های گوناگون، کمیسیون می گیرند مانند چانه زدن، مذاکره و غیره. مثلا افرادی که در بنگاه های معاملات مسکن و یا سازمان های بیمه کار می کنند، جزو این دسته هستند. نمایندگانی از سمت خریداران یا فروشندگان، اقدامات لازم را به انجام می رسانند.

اغلب نمایندگانی که از طرف شرکت های تولیدی فعالیت می کنند، معمولا سازمان های کوچکی هستند و از نیروهای متخصص زیادی برخوردار می باشند. پس نمایندگان فروش آن ها بر طبق قرارداد کاری خود، اختیارات مختلفی را در دسترس خود دارند که باعث می شود بتوانند محصولات شرکت ها را به فروش برسانند.

از سویی دیگر، نمایندگان خرید نیز وجود دارند که با استفاده از دایره اختیارات خود، می توانند خرید کردن را بر عهده بگیرند. همچنین شرکت ها، وظایف مشخصی را نیز بر عهده آن ها قرار می دهند مانند: تحویل دادن کالا، بررسی و انبار کردن آن ها، بارگیری و حمل کالای فروخته شده.

  • دفاتر و شعبه های تولید کنندگان و فروشگاه ها

در این دسته از مشاغل، همه اقدامات لازم که در ارتباط با عمده فروشی بود، به کمک خریداران و فروشندگان انجام می شود. بنابراین احتیاجی به عمده فروش های مستقل یا شرکت های دیگر نیست. خرده فروش های زیادی مثل فروشگاه ها، اقدام به تاسیس دفاتر خرید می کنند و محل آن را مرکز بازارهای عمده در نظر می گیرند.

  • عمده فروشی های تخصصی

در این عمده فروشی، اغلب کالاهای کشاورزی استفاده می شود. وظیفه آن ها خرید محصولات گوناگون کشاورزی یا انواع نفت می باشد تا بتوانند آن ها را با بهای مناسب تری به حراج بگذارند. در ضمن محصولاتی مثل انواع و اقسام وسایل و تجهیزات، ماشین آلات سنگین و خودرو نیز توسط این افراد به حراج گذاشته می شود.

به طور قطع، تا این بخش از مقاله، جواب پرسش آیا بنکداری شغل پولسازی است را پیدا کرده اید، پس می توانید به کمک شرکت مشاوره سرمایه گذاری الست گروپ، اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید.

در پایان توصیه می کنیم، صفحات سرمایه گذاری با ۲۰۰ میلیون تومان و سرمایه گذاری با 100 میلیون را مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تهران، خیابان جردن، خیابان ناهید غربی، پلاک ۵۶، ساختمان اداری ناهید، طبقه همکف، واحد ۵۸
شرکت افق بین الملل یاسمین (الست گروپ)

الست گروپ با بیش از 100 همکار تجاری در بیش از 100 کشور دنیا همراه شما خواهد بود.

alast-invest